Interdicții noi în avion din cauza covid-19. Ce nu mai au voie pasagerii, deloc
Pandemia de coronavirus a afectat grav transportul aerian din întreaga lume, multe dintre companii fiind nevoite să ia măsuri riguroase pentru limitarea răspândirii coronavirusului. De curând, au fost puse interdicţii noi în avion din cauza covid-19. Ce nu mai au voie pasagerii, deloc?!
Interdicţii în timpul zborului cu avionul
Dacă multe dintre companiile aeriene au anulat sau restrâns multe dintre zboruri pentru limitarea răspândirii virusului, acum au fost anunţate interdicţii noi în avion din cauza covid-19. O ţară afectată grav de pandemie a explicat clar ce nu mai au voie pasagerii deloc, încă de pe 31 decembrie 2020.
Este vorba despre Thailanda, stat care a interzis, în timpul zborurilor interne, băutura, mâncarea, cataloagele duty-free sau revistele. Astfel, companiile recomandă pasagerilor să mănânce înainte de a urca la bordul aeronavei şi să îşi aducă propriile ziare pe care trebuie să le ia cu ei la coborâre. Excepţie de la regulă fac materialele tipărite cu rol informativ în legătură cu măsurile de siguranţă, au precizat cei de la Autoritatea de Aviaţie Civilă din Thailanda.
„Timpul de igienizare după fiecare oprire este extrem de scurt, deoarece operatorii de zbor tind să facă cea mai rapidă schimbare posibilă. Cred că este puţin probabil să poată curăţa bine toate aceste materiale. Materialele de lectură neesenţiale ar crea un risc mai mare de expunere la virus”, a declarat Chula Sukmanop, directorul general al Autorităţii de Aviaţie Civilă din Thailanda, conform CNN.
Această măsură a mai fost implementată în perioada 26 aprilie -31 august 2020. Un alt lucru important este faptul că băutura este permisă doar în cazul în care este necesară pentru administrarea medicamentelor.
Zborurile interne din Thailanda sunt, momentan, doar la 40% din capacitatea obişnuită.
Câţi pasageri cu zboruri anulate şi-au recuperat banii
De la jumătatea lunii martie până în prezent, doar 71% dintre pasageri şi-au putut recupera banii pe biletele de avion. De exemplu, în timpul stării de urgenţă, aproximativ 95% dintre zborurile din România au fost anulate, peste 41.000 de persoane fiind afectate de această situaţie nemaiîntâlnită.
Valoarea totală a rambursărilor este de 4,2 milioane de euro, conform Vola.ro, companiile aeriene făcând eforturi incredibile pentru că toţi clienţii să primească banii înapoi.
Firma de consultant Cirium a constatat că 43 de companii aeriene au eşuat din ianuarie anul acesta.
“Fără intervenţia şi sprijinul guvernelor am fi avut falimente în masă în primele şase luni ale acestei crize. În schimb, am avut un număr gestionabil de falimente şi foarte puţine colapsuri”, a spus Brendan Sobie, analist independent la Sobie Aviation.