Înșelătoria de pe Instagram: cum ajungi să dai sute de euro pe haine contrafăcute
Rețelele de socializare Instagram și Facebook s-au umplut de anunțuri postate de diverse persoane care vând haine sau accesorii. Numai că multe dintre acestea reprezintă, de fapt, o înșelătorie.
Rețeaua Instagram este din ce în ce mai folosită pentru vânzarea de haine și accesorii. Acolo găsești sute de anunțuri în care ți se promit haine ale unor mărci celebre, pe care le poți cumpăra la prețuri reduse.
Numai că aceste anunțuri sunt postate, de cele mai multe ori, de persoane care vând, de fapt, produse contrafăcute. Cele mai recente date arată că aproape 20% din postările referitoare la modă conțin, în realitate, informații false.
Cum să te ferești de înșelătoria de pe Instagram
Un studiu realizat de Ghost Data arată că pe Instagram s-au înmulți anunțurile cu haine și accesorii contrafăcute. Acolo se vând articole false, sub mărci celebre precum Chanel, Gucci, Adidas și Nike.
Gențile și încălțămintea vândute sub aceste mărci sunt, de fapt, produse de slabă calitate și nu au nicio legătură cu aceste branduri.
Studiul a identificat nu mai puțin de 50.000 de conturi prin care se promovează și se vând produse contrafăcute. E o creștere spectaculoasă, de 171% față de analiza din 2016. Atunci, au fost identificate doar 20.000 de astfel de conturi.
În total, pe Instagram se regăsesc 65 de milioane de postări, iar multe dintre ele sunt urcate sub formă de Stories, adică se șterg automat după 24 de ore.
La nivel mondial, piața articolele contrafăcute urcă până la 1.200 de miliarde de dolari. Brandurile pierd peste 30 de miliarde de dolari anual din cauza acestor produse contrafăcute.
Cele mai populare articole contrafăcute, care se găsesc la vânzare pe Instagram, sunt:
- Louis Vuitton
- Chanel
- Gucci
- Nike
- Fendi
- Balenciaga
Cum te apără Instagram de anunțurile cu articole contrafăcute
În luna martie, Instagram a anunțat că va introduce o nouă funcție denumită „Checkout With Instagram”, care ar permite utilizatorilor să cumpere produse direct din aplicație. Autorii studiului remarcă faptul că rețeaua de socializare, parte din familia Facebook, începe să semene tot mai mult cu un „mall virtual”.
Mai ales că Instagram e preferată de majoritatea influencerilor, care promovează anumite articole de îmbrăcăminte și accesorii.