Inovația care a apărut în magazinele Lidl. Este o premieră mondială, se întâmplă acum în Marea Britanie

de: Ștefan R. Apostol
26 07. 2023

Tehnologiile evoluează, iar mare parte din ele se regăsesc și în zona de retail. Nu ar trebui să ne surprindă când vorbim de inovația care a apărut în magazinele Lidl, o premieră mondială, care se întâmplă acum în Marea Britanie. Citește mai departe și află despre ce inovație este vorba.

Mai puține plastice. Inovația care a apărut în magazinele Lidl

Tehnologiile dezvoltate în ultimii ani referitoare la eliminarea poluării, de orice formă, a ajuns la un nou nivel. Ca dovadă stă și inovația care a apărut în magazinele Lidl, pentru prima dată implementată în magazinele retailer-ului din Marea Britanie.

Lidl GB a anunțat că va încorpora ”Prevented Ocean Plastic” în sticlele sale de apă, devenind primul supermarket din Marea Britanie care face această schimbare.

Vezi și: Decizia unică luată de Lidl. Protestatarii au avut câștig de cauză, ce se întâmplă acum

Apărută în magazine pe parcursul lunii iulie, sticlele de 1 litru de apă minerală spumantă italiană San Celestino de la Lidl vor conține minimum 30% ”Prevented Ocean Plastic”, plastic care altfel ar fi ajuns în ocean.

Cu 12 milioane de sticle ale acestui produs de zi cu zi vândute anual, se așteaptă ca această inițiativă să salveze aproape 100 de tone de plastic de la intrarea în oceane pe an, echivalentul a aproape 4 milioane de sticle de apă din plastic, spun reprezentanții Lidl UK.

Implementarea soluțiilor este o premieră mondială

Inovația care a apărut în magazinele Lidl se bazează pe progresele anterioare ale discounterului în acest domeniu. Lidl a fost lider încă din 2020, când a devenit primul supermarket din Marea Britanie care a introdus ambalaje alimentare folosind ”Prevented Ocean Plastic”.

De atunci, acesta a fost implementat într-o gamă de produse de pește proaspăt, păsări de curte pane, cârnați și fructe proaspete de marcă proprie Lidl, ceea ce înseamnă că retailerul a împiedicat deja ca echivalentul a peste 15 milioane de sticle de apă din plastic să ajungă în ocean.

Vezi și: Ce se poate întâmpla dacă stai prea mult într-un magazin LIDL. Detaliul la care clienţii nu se gândesc niciodată

Dublându-și angajamentele, Lidl ia, de asemenea, măsuri pentru a îmbunătăți capacitatea de reciclare a plasticului său. Anul trecut, discounterul a trecut laptele său proaspăt semidegresat cu furnizorul Müller la capace transparente.

Se întâmplă acum în Marea Britanie. Pe când și în România?

În următoarele două luni, în parteneriat atât cu Müller, cât și cu Cornish Farm, va trece întreaga sa gamă de lapte la capace transparente, odată cu iplementarea.

Inovația care a apărut în magazinele Lidl, precum și lansarea în acest an a capacelor incolore pentru lapte va sprijini păstrarea la nivelul întregii industrii a 4000 de tone de material pentru capace de sticle pentru a fi utilizat din nou în sectorul alimentar.

„Poluarea cu plastic a oceanelor este o problemă urgentă de mediu, se preconizează că până în 2050 ar putea exista mai mult plastic în ocean decât pește.

În calitate de pionieri ai integrării plasticului legat de ocean în ambalajele noastre în 2020, de atunci am construit și îmbunătățit în mod constant eforturile noastre.

Suntem mândri să extindem acum Prevented Ocean Plastic™ în sticlele de apă. Prin această ultimă dezvoltare de produs, sperăm să inspirăm eforturi mai ample în întreaga industrie.”, a declarat Shyam Unarket, șeful departamentului de aprovizionare responsabilă și comerț etic de la Lidl GB, conform presei britanice.

Vezi și: Supermarketul care vrea să se bată cu Lidl. Va apărea în curând, ce anunț surpriză este în Marea Britanie

Ambalajele ”Prevented Ocean Plastic”, furnizate și dezvoltate împreună cu Bantam Materials, sunt fabricate din sticle de apă aruncate la gunoi găsite în Asia de Sud-Est la mai puțin de 50 de kilometri de o coastă sau de un curs de apă important care se varsă în ocean.

Aceste deșeuri sunt apoi sortate și procesate înainte de a fi utilizate în ambalaje. Întregul proces este complet trasabil, cu un lanț de responsabilitate solid documentat.

Nu se știe când retailer-ul va implementa această soluție și în celelalte magazine ale sale din Europa și, inclusiv, în România.