Informații noi despre autostrada Sibiu – Pitești. Care este stadiul lucrărilor în prezent

de: Ștefan R. Apostol
27 09. 2021

Unul din cele mai importante proiecte de infrastructură, autostrada Sibiu – Pitești este într-un stadiu avansat al lucrărilor, cel puțin pe lotul 1. Lotul 1 a trecut de etapa fizică de 50%, spun autoritățile. Constructorul austriac PORR și-a concentrat eforturile în zona viaductului de la Tălmăcel, cu o lungime de aproximativ 650 de metri, conform informațiilor publicat de Direcția Regională de Drumuri și Poduri Brașov. Se așteaptă deschiderea traficului la sfârșitul anului viitor.

Autostrada Sibiu – Pitești, autostrada care ar aduce milioane de euro statului român

Autostrada Sibiu – Pitești este una din cele mai așteptate autostrăzi din ultimii ani. Cerută intens de producătorul Renault, și nu numai, autostrada Sibiu – Pitești și-a demarat lucrările în 2019. Atunci era semnat contractul pentru proiectarea și execuția primului lot al acestei autostrăzi cu contractorul austriac Porr. Valoarea totală pentru acest prim lot al autostrăzii se ridică la 129 de milioane de euro, adică 10 milioane de euro pe kilometru. Lucrările au început în primăvara anului 2020 și perioada de execuție este de 3 ani.

În acest moment constructorul austriac și-a concentrat toate resursele, conform DRDPB, pe zona viaductului de la Tălmăcel și, conform austriecilor de la PORR segmentul Sibiu-Boița cu o lungime de 13 kilometri include:

  • un alt viaduct, la Tălmaciu, având 10 deschideri și 400 de metri lungime;
  • 2 noduri rutiere;
  • 2 zone de servicii;
  • 27 de poduri și pasaje;

„Progresul fizic al șantierului pentru Lotul 1 al Autostrăzii Sibiu – Pitești a depășit 50%.

Antreprenorul lucrează pe toate fronturile, dar cea mai mare concentrație de forțe se află în zona viaductului Tălmăcel și a săpăturilor din jur ”, a anunțat astăzi DRDP Brașov.

Anul viitor ar trebui să înceapă lucrul la lotul 2

Al doilea tronson al autostrăzii Sibiu – Pitești este tronsonul de 30 km lungime 5 Pitești – Curtea de Argeș, unde contractorul italian Astaldi a început recent să lucreze. Secțiunile din mijloc – a 2-a, a 3-a și a 4-a, care de altfel sunt și cele mai dificile conform CNAIR, se află în diferite etape ale evaluării sau al licitațiilor. Anul trecut, ministrul demisionar Drulă vorbea despre amploarea acestui priect și de modul cum decurg lucrprile, declarând:

„De departe, cea mai amplă lucrare de pe tronsonul dintre Sibiu şi Boiţa este viaductul Tălmăcel. Cu o lungime de 650 de metri şi cu o înălţime a picioarelor de până la 30 de metri, acest pod casetat şi executat în consolă, cu 8 deschideri, este construit după cele mai noi standarde în domeniu.”, spunea Cătălin Drulă.

Pentru lotul 2 din autostrada Sibiu – Pitești CNAIR anunța recent prelungirea termenului pentru procedura de achiziţie publică Proiectare şi Execuţie pentru data de 30 septembrie 2021.