Mulți dintre șoferi au probleme mari când întâlnesc un anumit semn de circulație. Este valabil și pentru șoferii mai vechi, dar și de cei care au dobândit permisele de conducere mai de curând. Care este indicatorul auto care îi bulversează pe şoferi. Ce trebuie să facă, de fapt, când îl văd.
Șoferii mai vechi au mai uitat din semnele de circulație, însă un astfel de indicator le pune probleme și celor care au dobândit permisul de conducere mai de curând.
Semnul de circulație care îi bulversează pe șoferi reprezintă un panou dreptunghiular alb și care are în centru un autoturism negru care are deasupra o flacără galbenă.
Acest panou complementar indică faptul că semnul rutier principal se adresează vehiculelor care transporta substanţe explozive sau foarte inflamabile.
”Se montează de obicei împreună cu un indicator rutier de interzicere sau restricție și înștiințează pe conducătorii de vehicule asupra categoriei căreia i se adresează indicatorul. În acest caz, le este interzis să circule pe sectorul de drum respectiv, vehiculelor care transportă substanțe explozive sau ușor inflamabile”, informează scoalarutiera.ro.
Pe de altă parte, Titi Aur i-a învățat ce să facă pe șoferi în cazul în care le explodează un cauciuc, chiar dacă asta este mai puțin posibil în zilele noastre, pentru că anvelopele sunt construite din ce în ce mai bine, astfel că se întâmplă rar astfel de evenimente.
”Probabilitatea să explodeze un cauciuc este din ce în ce mai mică pentru că anvelopele sunt construite din ce în ce mai bine. Dacă, totuși, ajungem în situația asta și anvelopa a epxlodat, trebuie să ştim că mașinile din ziua de astăzi, majoritatea, sunt dotate cu sisteme care ne vor ajuta. Aici mă refer şi la ABS, dar în mod special la ESP, care ne va opri dintr-un eventual derapaj. Nu pot să spun o regulă unică pentru că una este dacă a explodat cauciucul pe faţă, alta e pe spate.
Dacă a explodat pe spate, maşina îşi păstrează direcţia. Dacă ajunge să plece în derapaj, intră ESP-ul care ne va opri din derapaj. Şi, dacă totuşi pleacă, trebuie să ştiu să controlez maşina în derapaj, în sensul că nu trebuie să reduc puternic viteza, pentru că voi amplifica derapajul. Trebuie să reduc încetul cu încetul şi să contrez din volan atât cât pleacă maşina de spate. Intrăm, deja, în reguli de control al maşinii în derapaj, nu de pilotaj. Vorbim de control al maşinii într-o situaţie limită.
Trebuie să ştim ce trebuie să facem în aşa fel încât să nu ajungem în situaţia asta: anvelope de bună calitate, bine întreţinute, menţinută presiunea corectă mereu – cât scrie pe maşină, fie la portieră, fie pe capacul de la rezervor, fie în cartea tehnică, pe față , pe spate, în funcţie de încărcătură şi în funcţie de marca acelui cauciuc”, a spus Titi Aur, potrivit dcnews.ro.