Încă un aliment de bază s-a ieftinit în magazinele Lidl. Clienții vor fi fericiți, urmează și în România?
Conform unor politici agreate de ambele părți, asistăm la noi reduceri de prețuri la anumite alimente de bază care se regăsesc în magazinele Lidl. Conform datelor, este vorba de patru mari supermarketuri din Irland, printre care și retailer-ul Lidl, care vor reduce prețurile la un aliment de bază, ca urmare a scăderii masive a prețurilor la materia primă. Citește mai departe și află despre ce este vorba.
Gigantul Lidl scade prețurile la un alt aliment de bază
Patru mari supermarketuri irlandeze vor reduce prețurile la unt în această săptămână, ca urmare a scăderii masive a prețurilor la lapte. Deși prețul laptelui a fluctuat în ultimul an, din cauza creșterii costurilor de producție, magazinele Lidl a fost primele care a scăzut prețul laptelui, ceea ce a determinat și alte supermarketuri să îi urmeze exemplul. Acum, Tesco, Lidl, Aldi și Supervalu au confirmat că prețurile la untul de marcă proprie vor scădea.
Prețul laptelui a fost redus de unele dintre cele mai mari supermarketuri din țară. Lidl a anunțat că laptele din magazinele sale va fi redus cu 10 cenți începând de astăzi, fiind urmat câteva ore mai târziu de Aldi, Tesco și SuperValu, care au anunțat o reducere similară.
Măsura vine pe fondul unei crize a costului vieții ca urmare a izbucnirii războiului din Ucraina, dar a fost criticată de Partidul Laburist ca un exemplu de scumpire a prețurilor desfășurată de unele supermarketuri. De asemenea, reducerile au stârnit furia Asociației fermierilor irlandezi (IFA), care a afirmat că acestea vor duce la presiuni financiare asupra producătorilor.
„Suntem hotărâți să ne menținem cel mai bun raport calitate-preț de pe piață”
Anunțând reducerea de preț pentru acest aliment de bază, directorul general al Lidl Irlanda și Irlanda de Nord a declarat că schimbarea a survenit ca urmare a unei recente „reduceri a costurilor de producție a laptelui”.
„La Lidl, suntem hotărâți să ne menținem poziția de a oferi clienților noștri cel mai bun raport calitate-preț de pe piață. Suntem încântați să confirmăm că vom reduce prețurile la untul de marcă privată Dairy Manor începând de mâine, 4 mai.
Prin această reducere de preț, untul nostru Irish Creamery Butter (454g) va fi redus cu 40c, untul Irish Creamery Butter (227g) va fi redus cu 14c și untul Irish Creamery Unsalted (227g) va fi redus cu 14c.”, a anunțat directorul general Lidl Irlanda într-o declarație pentru Irish Mirror.
Vezi și: Produsul retras de urgență din magazinele Lidl. Este alertă alimentară: ce s-a anunțat azi în UK
Lidl a confirmat scăderea prețurilor, menționând și care este reducerea de preț a lanțurilor de supermarketuri, după cum urmează:
- Unt Irish Creamery (454g) 3,39 € -> 2,99 €.
- Unt Irish Creamery (227g) 1,99 € -> 1,85 €.
- Unt nesărat Irish Creamery (227g) 1,99 € -> 1,85 €.
Vezi și: Produsul retras imediat din magazinele Lidl. S-a anunțat alerta alimentară, cât de periculos este
Marii retaileri scad și ei prețurile
Aldi a declarat, de asemenea, pentru Irish Mirror că își reduce prețurile la acest aliment de bază. Deși nu a fost disponibilă nicio declarație din partea multinaționalei germane, aceasta a confirmat că va scădea „prețul untului cu 40 de cenți la kilogram și cu 14 cenți la jumătate de kilogram, la 2,99 și, respectiv, 1,85”.
Supervalu a anunțat, de asemenea, că va scădea din preț la acest aliment de bază, publicând miercuri o declarație în care se spune: „Untul va scădea din preț” Prețul de vânzare cu amănuntul al untului de marcă proprie de 454 g de la SuperValu se va reduce cu 0,40 cenți, de la 3,39 euro la 2,99 euro, începând de joi, 4 mai, iar lanțul de supermarketuri Tesco va reduce, de asemenea, joi, prețul untului cu 40 de cenți pentru un pachet de 454 g de unt, ceea ce înseamnă că acesta va costa doar 2,99 euro.
Ultimele câteva luni au reprezentat o provocare semnificativă din cauza creșterii inflației și a crizei legate de costul vieții, și știm că acest lucru a fost dificil atât pentru cumpărătorii noștri, cât și pentru furnizori. Untul a crescut cu 21% de la an la an, ouăle au crescut cu 20%, legumele au crescut cu peste 10%, iar acest lucru are un impact uriaș asupra familiilor din întreaga țară, spun reprezentanții Asociației fermierilor irlandezi.