Bucureștiul va avea o nouă centură modernă. Este vorba despre un inel de autostrada A0 de aproximativ 100 de kilometri, diferit de actuala Șosea de Centură care ocolește Capitala.
Pe circa 52 de kilometri, în partea de Sud, toate cele trei loturi sunt în curs de execuție, cu toate că pe unul dintre tronsoane s-au acumulat întârzieri chiar dinaintea începerii lucrărilor. Pe partea de nord sunt 49,6 km, împărțiți în patru loturi, iar mai puțin de jumătate au fost contractați.
În 2023 și 2024, cei 52 de kilometri de pe partea de sud a Autostrăzii A0 ar trebui să fie finalizați și deschiși traficului. În acest fel, o nouă variantă de tranzit va fi oferită șoferilor pentru a ocoli Capitala de la Autostrada A1 până la Autostrada A2.
În prezent se lucrează pe cele trei tronsoane ale A0 Sud. Abia acum a început execuția tronsonului 3, cu mai bine de un an întârziere, după ce firma greacă Aktor nu au primit avizul CNAIR pe proiectul tehnic la care lucrează din 2019.
Pe tronsonul 1 lucrează firma turcească Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS. Lucrările în teren au început în februarie, anul acesta. În acest moment, stadiul fizic ajunge la circa 11%. Finalizarea tronsonului ar putea avea loc în iunie 2023, conform datelor CESTRIN.
Pe tronsonul 2 se lucrează deja de peste un an de aceeași firmă turcească. Lucrările avansează în ritm normal. Inițial, a existat o sincopă cu autorizarea în etape a tronsoanelor pe care se putea lucra. În prezent, conform datelor CNAIR, progresul fizic este de circa 27%. Termenul de finalizare este luna februarie a anului 2023.
Tronsonul trei este cel mai întârziat. Contractul a fost semnat în aprilie 2019 și presupunea 12 luni pentru proiectare. Cu toate acestea, grecii de la Aktor au reușit în luna octombrie 2021 să obțină avizarea proiectului tehnic din partea CNAIR.
Firma a primit și penalități de la CNAIR pentru întârzierile la proiectare. Proiectarea a întârziat aproape un an și jumătate, iar finalizarea lucrărilor va fi decalată semnificativ. Dacă totul va decurge fără probleme, tronsonul 3 ar trebui să fie gata în anul 2024 sau 2025.
Pe de cealaltă parte, partea de Nord a Autostrăzii de Centură A0, lucrările sunt mai întârziate. Doar două din cele patru tronsoane sunt contractate, iar lucrările efective în teren nu au început. Licitațiile de pe A0 Nord au fost lansate în iunie 2019. Din păcate, pe două dintre tronsoane nu a fost nici până acum finalizat un contract semnat.
Având în vedere toate întârzierile, A0 Nord ar putea fi finalizată complet abia prin 2025 sau chiar 2026.