IKEA renunță la ceva ce nimeni nu credea vreodată. Se mută totul pe online

de: Alex Cazacu
07 12. 2020

Ikea, gigantul mondial de mobilă, și-a anunțat decizia de a nu-și mai edita catalogul, una dintre cele mai importante publicații anuale la nivel mondial, deoarece clienții săi se mută pe online, transmite Reuters.

IKEA renunță la ceva ce nimeni nu credea vreodată

Cu o vechime de 70 de ani, catalogul anual Ikea, a atins momentul de vârf în 2016, când au fost distribuite peste 200 de milioane de exemplare gospodăriilor și magazinelor din peste 50 de țări, potrivit Agerpres.

Prima ediție a catalogului Ikea a fost tipărită în 285.000 de exemplare, care au fost distribuite în sudul Suediei, în timp ce din ediția acestui an, au fost tipărite aproximativ 40 de milioane de exemplare.

Renunțarea catalogului tipărit face parte din eforturile companiei de a deveni mai concentrată pe digital, pe măsură ce clienții săi se inspiră din ce în ce mai mult de pe Internet și își fac cumpărăturile tot mai mult online. Între august 2019 și august 2020, vânzările online ale gigantului au crescut cu 45%.

„Numărul de exemplare a scăzut, dar în paralel am văzut cum oamenii utilizează mai mult site-ul nostru web, aplicațiile și social media. Catalogul a devenit din ce în ce mai puțin important”, a declarat Konrad Gruss, directorul operațional de la Inter Ikea Systems, o divizie a Inter Ikea Group, scrie Profit.ro.

Pentru obiectele răscumpărate IKEA va plăti până la 50% din valoarea inițială

În luna octombrie, Ikea anunța că inițiativa ”Buy Back” face partea din obiectivul său în a deveni ”o companie complet circulară și cu un impact pozitiv asupra mediului până în 2030”.

Această inițiativă urma să se desfășoare în 27 de țări începând din 24 noiembrie și până în 3 decembrie. Potrivit acesteia, în schimbul fostelor lor obiecte de mobilier, clienții IKEA urmau să primească vouchere pe care le puteau folosi la magazinele gigantului, iar valoarea voucherelor va depinde de starea în care se află obiectele de mobilier pe care le revând.

Clienții grupului suedez care aduceau obiecte aproape noi (fără zgârieturi) urmau să primească vouchere echivalente cu 50% din valoarea inițială a obiectelor. Mobilierul aflat în stare foarte bună (cu zgârieturi fine) era cumpărat de IKEA la 40% din valoare lor inițială.

Mobila cu o uzură mai avansată (cu mai multe zgârieturi) era răscumpărat cu 30% din valoarea inițială. O posibilă inconveniență pentru clienți ar fi fost faptul că, în cadrul acelui program, produsele trebuiau returnate complet asamblate.

”Făcând traiul sustenabil mai simplu și mai accesibil, IKEA speră că inițiativa va ajuta clienții săi să ia poziție față de consumul excesiv care este Black Friday”, a anunțat grupul suedez.