Greșeala pe care mulți români o fac în trafic și își distrug mașina. Titi Aur: ”Nu e bine”
Fie că ești șofer cu experiență, fie că ești la început, este imporant să știi când să faci anumite lucruri. Așa se face că astăzi vorbim despre greșeala pe care mulți români o fac în trafic și își distrug mașina, despre care Titi Aur spune că ”Nu e bine„. Citește mai departe și vezi despre ce gretșeală este vorba.
Șapte lucruri pe care nu trebuie să le faci niciodată
Nu de puține ori, fie din graba de a ajunge mai repede într-un loc, sau fie din alte motive, mulți șoferi fac anumite greșeli.
De la lăsarea mașinii în marșarier la semaforul roșu până la folosirea ambreiajului în urcare, modul în care conduceți mașina afectează semnificativ durata de viață a acesteia.
Pentru a vă păstra cutia de viteze și ambreiajul, s-ar putea să trebuiască să deprindeți câteva lucruri pe care le-ați făcut.
Iată sfaturile date de Titi Aur cu privire la ceea ce nu ar trebui să faci dacă conduci o mașină, dar mai ales cele cu o cutie de viteză manuală.
Titi Aur explică care este greșeala pe care mulți români o fac în trafic
Dacă trebuie să opriți în trafic, de exemplu în timp ce urcați un deal, trebuie să vă asigurați că mașina nu începe să o ia înapoi.
Vezi și: Titi Aur, avertisment pentru șoferi. E grav dacă ți se întâmplă asta la volan când plouă
Mulți șoferi vor face acest lucru ținându-se de punctul de apăsare a a ambreiajului pentru a se menține pe pantă.
„Foarte mulţi şoferi calcă ambreiajul şi atunci când nu trebuie. (…) În timpul şcolii de şoferi, instructorul te învaţă că de fiecare dată, înainte de a opri, înainte de a iniţia oprirea, să calci ambreiajul, pe urmă frâna, să scoţi din viteză şi pe urmă iei piciorul de pe ambreiaj.
Asta este valabilă şi într-adevăr foarte importantă în timpul şcolii de şoferi, pentru că atunci se merge cu 30, maxim 40 km/h şi atunci, pentru a-şi proteja maşina, instructorul te învaţă să calci ambreiajul de fiecare dată.”, explică Titi Aur greșeala pe care mulți români o fac în trafic.
De ce este bine să știi când să calci ambreiajul
Dacă apeși ambreiajul când nu trebuie, indiferent unde te afli în trafic, prin apăsare se arde materialul de fricțiune de pe discul de ambreiaj, deoarece ambreiajul se va roti la o viteză în timp ce placa de presiune a motorului se mișcă la o altă viteză.
Mai mult, în condițiile de trafic pe pantă, mașinar ar putea ajunge să o ia înapoi spre cineva din spate dacă nu găsești la timp punctul de apăsare a amreiajului.
Dar, dacă te afli în trafic pe zonă plană, așa cum explică și Titi Aur, ”Doar atunci când schimbăm viteza, călcăm pe ambreiaj, retrogradăm sau mergem într-o treaptă superioară şi luăm piciorul de pe ambreiaj.”
Fostul campion mai explică un alt mecanism de funcționare al ambreiajului, și anume că atunci când ridici piciorul de pe accelerație, motorul va frâna. Acest proces, conform expertului, este ”o frână de motor care este dublată de frâna de picior atunci când este nevoie să reducem mai mult decât prin frâna de motor.”
Vezi și: Detaliile de care trebuie să ții cont când cumperi o mașină. Sfaturile prețioase ale lui Titi Aur
Așadar, mare atenție când te afli în trafic, și mai ales fii atent la cum apeși ambreiajul, pentru că s-ar putea să te trezești cu mari probleme ulterior.