Un gigant mondial de lux a fost nevoit să își retragă campania de Crăciun din cauza unor acuzații de pedofilie. Scandalul a apărut în urma fotografiilor în care au fost surprinși copiii. Reacția publică a fost una atât de puternică încât brandul de lux a renunțat la promovare.
Balenciaga, celebră casă de modă, a fost implicată într-un scandal fără precedent. Brandul de lux a fost nevoit să retragă campania de Crăciun Toy Stories 2022, după un val uriaș de reacții din partea publicului și acuzații de pedofilie.
Totul a început după ce publicul a fost uimit de cum au fost fotografiați copiii folosiți pentru promovarea produselor scumpe.
Fotografiile au stârnit revolta publicului după ce micuți de doar câțiva ani au fost fotografiați în costume BDSM (Bondage & Discipline, Dominance & Submission, Sadism & Masochism) ținând în brațe animăluțe de pluș, care sunt de fapt gentuțe de accesorii.
În urma reacției publice, brandul de lux din Spania a retras imediat pozele de pe site și din rețelele sociale cerându-și scuze printr-o postare pe Instagram.
„Ne cerem scuze sincer pentru orice jignire adusă prin campania noastră de sărbători. Gentuțele-ursuleț de pluș nu ar fi trebuit prezentate alături de copii. Am scos imediat campania de pe toate platformele“, a anunțat compania spaniolă pe rețeaua soială Instagram.
În ședințele foto ale Balenciaga, copiii țineau în brațe gențile-ursuleț, accesorii ce au fost prezentate de casa de modă la Paris Fashion Week, în toamna acestui an.
Internauții au scris că fotografiile sunt „dezgustătoare“, pentru că „echipamentul“ jucăriilor de pluș era unul tipic BDSM, cu maieuri din plasă, hamuri și „zgardă“ din piele.
Țapul ispășitor a fost scos de către internauți fotograful campaniei, Gabriele Galimberti, care este fotograf National Geographic, însă acesta a anunțat că nu are nicio vină.
Nu el ar fi ales decorul și nici obiectele, colaborând cu brandul de lux strict în calitate de fotograf.
„Nu sunt în măsură să comentez alegerile Balenciaga, dar trebuie să subliniez că nu am avut dreptul în niciun fel să aleg produsele, modelele sau combinația dintre acestea.
În calitate de fotograf, mi s-a cerut exclusiv să fac fotografiile în conformitate cu stilul meu.
Ca de obicei, la o ședință foto pentru o campanie comercială, direcția campaniei și alegerea obiectelor fotografiate nu aparține fotografului“, a anunțat Gabriele Galimberti pe Instagram.