Gigantul din Germania care se extinde în România. Angajările vor curge pe bandă rulantă
Unul din cei mai mari producători de echipamente de curățenie din lume își anunță planul pentru următoarea perioadă. Intra pe piața românească în 2016, când deschidea o primă fabrică la Curtea de Argeș. În afară de producția în sine, a dezvoltat și alte servicii, inclusiv cele de spălătorie auto în regim de self-service, și distribuția de echipamente. Kärcher Group este lider pe acest segment și este gigantul din Germania care se extinde în România.
Kärcher Group, gigantul din Germania care se extinde în România
Încă de acum 6 ani compania germană și-a propus să investesacă în piața românească de profil. Investițiile gigantului s-au văzut în acești ani, prin construirea uei fabrici ce produce aspiratoare, la Curtea de Argeș, dar și prin magazinele deschise în România.
În mai anul trecut, Kärcher a anunțat că intenționează să deschidă o nouă unitate de producție în Curtea de Argeș. Conform reprezentaților, instalația de 24 de milioane de dolari trebuia să fie operațională până în octombrie 2021. În noua locație nemții de la Kärcher produc deja aspiratoare cu uscare umedă, mașini pentru podele și alte echipamente de curățenie.
Kärcher a vizat România ca regiune de creștere și și-a dublat afacerile în această țară în ultimii cinci ani. În 2020, Kärcher a raportat vânzări de 27 de milioane de dolari în zonă.
„Această investiție face parte din planul nostru de creștere accelerată. Vrem să ne dublăm cifra de afaceri în următorii cinci ani. Produsele Kärcher au acoperire națională în România.
Și asta prin intermediul unei prezențe de retail în expansiune și a rețelei de dealeri autorizați”, a declarat Monica Iavorschi, director general al diviziei Kärcher România.
Astăzi, în 2022, cei de la Profit.ro anunță că Kärcher este gigantul din Germania care se extinde în România. Nemții pregătesc o nou investiție, materializată prin deschiderea de noi magazine. De altfel, Hartmut Jenner, CEO-ul companiei declara pentru Profit.ro:
„Plănuim să continuăm să ne extindem rețeaua de magazine din România, însă problema ține de găsirea locațiilor. Ne trebuie anumite locații specifice. Avem nevoie de spații mari, de un service, un loc unde oamenii pot parca.
Sunt anumite necesități. Momentan, căutăm locații. Vrem să depășim 16 magazine în România, în următorii ani.
Cel mai probabil vom mai deschide o nouă locație în vestul țării la începutul lui 2023. Investiția va depinde de mărimea centrului.”, a declarat, pentru Profit.ro, Hartmut Jenner, CEO Kärcher Group și Chairman of the Board of Management.
Prin extindere și angajările vor curge pe bandă rulantă
Prin investițiile în cele 16 noi magazine, gigantul va crea noi locuri de muncă, deci, angajările vor curge pe bandă rulantă. În afară de asta, mai spune publicația amintită, după finisarea noului sediu, Kärcher a deschis și un nou concept de spălătorie auto, de tipul self-service. CEO-ul companiei spune că se gândesc serios să o transforme în franciză pe viitor, iar așa vor mai rotunji veniturile companiei:
„România este o țară foarte importantă pentru noi. Există mult potențial aici și avem multe posibilități de extindere. Piața încă nu este saturată.
Este o țară foarte atractivă, mai ales din perspectiva industriei producătoare, care reprezintă potențiali clienți pentru noi. Targetul este să ne dublăm vânzările din România în următorii cinci ani, la peste 50 de milioane de euro.
Nu avem niciun contract de francizare a acestui sistem semnat în România, în momentul de față. Am vrut mai întâi să arătăm clienților cum funcționează acest concept, însă suntem în discuții pentru parteneriate cu posibili francizați”, precizează Hartmut Jenner, pentru aceeași publicație.
Cei de la Kärcher fac parte dintr-un șir de noi investiții germane în România. Majoritatea companiilor, prin investițiile făcute, ajută la crearea de locuri de muncă pe piața locală.