Gafa comisă de Kaufland, sesizată de Asociația pentru Protecția Consumatorilor. Ce mesaj a transmis retailerul

Gafa comisă de Kaufland, sesizată de Asociația pentru Protecția Consumatorilor. Ce mesaj a transmis retailerul
Gafa colosală comisă de Kaufland România. Clienții nu bagă de seama așa ceva niciodată

Ca urmare a știrii inițiale, reprezentanții Kaufland România au trimis pe adresa redacției Playtech un drept la replică. Asociația pentru Protecția Consumatorilor au subliniat o gafă uriașă făcută de către reprezentanții Kaufland România. Cei din departamentul de marketing au făcut o greșeală importantă atunci când au afișat noile prețuri la rafturi. Ce au scris pe pancarta produselor din carne de porc. Imaginea a devenit virală pe Facebook.

Care este poziția Kaufland România. Retailerul a avut un drept la replică

Ca urmare a știrii inițiale, reprezentanții Kaufland România au trimis pe adresa redacției Playtech un drept la replică, referitor la cele relatate în textul regăsit mai jos. Conform deontologiei jurnalistice, Playtech consideră oportun să publice integral mesajul transmis de reprezentanții retailer-ului, răspuns regăsit în rândurile de mai jos:

Mesajul transmis de Kaufland România

Cu privire la articolul „Gafa colosală comisă de Kaufland România. Clienții nu bagă de seama așa ceva niciodată”, publicat în data de 12.07.2022, Kaufland România aduce următoarele precizări:

„Informarea corectă este o prioritate pentru compania noastră. În acest sens, dorim să aducem completări și clarificări importante cu privire la publicarea unor informații nedocumentate, care pot manipula opinia publică. Prețurile afișate pe etichetele produselor semnalate în articol ‘Gafa colosală comisă de Kaufland România. Clienții nu bagă de seama așa ceva niciodată’ sunt corecte. Conform politicii de preț, procentul discountului se comunică la raft fără zecimale, iar acesta se calculează în favoarea clienților.

Astfel, pentru Ceafa Red Garlic, reducerea de 23,08% este preluată și afișată conform politicii de preț, în speță 23%, iar pentru Ceafa de porc, reducerea de 33,34% este afișată în mod corect, ca 33%. În acest caz, reiterăm faptul că prețurile sunt calculate și afișate corect. Mai mult decât atât, chiar și în cazul unei erori de calcul, așa cum insinuează articolul la care facem referire, aceasta ar fi fost în favoarea clienților Kaufland. Prin urmare, este clar că scopul acestui articol și implicit al postării inițiale pe Facebook, este de a denigra imaginea societății noastre și nu de a apăra drepturile consumatorului, așa cum pretind cei de la Asociația pentru Protecția Consumatorilor.

Luând în considerare aceste explicații, avem rugămintea să ne ajutați cu informarea corectă a cititorilor dumneavoastră, prin preluarea și publicarea integrală si separat a dreptului la replică din partea Kaufland România, în secțiunea unde aparea știrea inițială. Totodată, dorim să vă asigurăm de toată deschiderea noastră în a vă răspunde întrebărilor pe subiecte de presă ce vizează Kaufland România. Prin astfel de clarificări, vă asigurați că cititorii dumneavoastră sunt corect și complet informați.”, se arată în dreptul la replică transmis de Kaufland România.

știrea inițială

Ce greșeală colosală a făcut Kaufland

Conform mesajului postat pe Facebook de către Asociația pentru Protecția Consumatorilor, aceștia susțin că oficialii de la Kaufland România s-ar folosi de anumite practici comerciale înșelătoare, obținând prețuri care se termină doar cu 99 după virgulă.

Reprezentanții departamentului de marketing al retailerului german ar fi făcut o gafă uriașă atunci când au publicat noile prețuri la raft.

„Matematicienii” de la Kaufland obțin numai rezultate care se termină cu 99 după virgulă! Poate fi aceasta o practică comercială înșelătoare? O practică comercială este considerată ca

fiind acţiune înşelătoare dacă aceasta conţine informaţii false sau, în orice situaţie, inclusiv în prezentarea generală, induce în eroare sau este susceptibilă să inducă în eroare consumatorul mediu.

Astfel încât, în ambele ipoteze, fie îl determină, fie este susceptibilă a-l determina pe consumator să ia o decizie de tranzacţionare pe care altfel nu ar fi luat-o, chiar dacă informaţiile sunt, în fapt, corecte în raport cu unul sau mai multe dintre următoarele

elemente: …d) preţul sau modul de calcul al preţului ori existenţa unui avantaj specific al preţului;”, au scris cei de la APC pe pagina lor oficială de Facebook.

Potrivit unui calcul simplu, soluția corectă ar fi fost:

  • ceafa red garlic: 25.99 – 23% = 20.01 lei
  • ceafa fără os: 29.99 – 33% = 20.01 lei

De asemenea, internauții au observat faptul că pe una dintre pancarte cuvântul os este scris greșit, fiind mâncată litera s.

Românii, deranjați de prețurile mari de la Kaufland

Mai mulți clienți Kaufland România s-au plâns în mediul online de faptul că prețurile supermarketului german ar fi crescut considerabil, în ultima perioadă.

Potrivit Asociației pentru Protecția Consumatorului din România, o sticlă de un litru de ulei ar valora foarte mult la Kaufland, preț denumit „cel mai scump ulei de floarea soarelui fabricat din semințe de floarea soarelui din UE și din afara UE”.

„Cel mai scump ulei de floarea soarelui fabricat din semințe de floarea soarelui din UE și din afara UE îl găsiți astăzi la Kaufland la prețul de 17,29 lei/litru!!!”, potrivit unui anunț al Asociației, pe pagina sa de Facebook.