Funcţia secretă a parasolarului de la maşină. Puţini şoferi ştiu de acest truc, schimbă tot

Funcţia secretă a parasolarului de la maşină. Puţini şoferi ştiu de acest truc, schimbă tot
Ce functie secreta are parasolarul masinii

S-a aflat care este funcţia secretă a parasolarului de la maşină. Toate autoturismele au în dotare parasolare, însă doar câțiva dintre șoferi ştiu de acest truc, care poate schimba tot. Așadar, despre ce este vorba, vedeți în rândurile de mai jos.

Funcţia mai puțin știută a parasolarului de la maşină. Puţini şoferi ştiu despre asta

Parasolarul care se regăsește în foarte multe mașini pe timpul verii este folosit în general pentru a ne proteja de razele puternice de soare. Mai exact, este vorba despre razele de soare care vin din față și ne pot incomoda în timp ce șofăm, lucru care poate să fie chiar periculos în unele situații.

Chiar și așa, foarte puțină lume știe că parasolarul din mașină poate fi folosit și într-un alt mod, în funcție de cum bate soarele. Acesta se poate scoate din dispozitivul lui și se poate alungi. De asemenea, parasolarul poate feri șoferul de razele de soarea care vin din partea stângă a mașinii.

Ce trebuie să faci când pleci la drum pe caniculă

Pe de altă parte, în contextul în care România se află încă sub influența valului canicular, experții auto au spus ce trebuie să facem în aceste zile.

Zilele acestea România se topește, potrivit ANM, fiind temperaturi de 40 de grade Celsius. Astfel, șoferii trebuie să țină cont de un sfat dat de specialiștii auto. Înainte de a pleca la drum, șoferii trebuie să pornească neapărat aerul condiționat. Dacă acesta nu funcționează, anulați călătoria. Canicula, respectiv gradele multe acumulate în habitaclul unei mașini care nu beneficiază de aer condiționat afectează șoferul la fel cum îl afectează și alcoolul.

Reacțiile șoferilor scad dacă în mașină este foarte cald

Potrivit ultimelor studii în domeniu, o temperatură de peste 35 de grade Celsius în habitaclul mașinii poate afecta capacitățile șoferului la fel de mult ca și o alcoolemie de 0,5 la mie.

În acest fel, un șofer va avea o viteză de reacție la 35 de grade Celsius cu 20% mai mică decât atunci când conduce la 25 de grade Celsius. De asemenea, trebuie reținut, pentru siguranța dumneavoastră și a pasagerilor, ține-ți aerul condiționat pornit când sunteți la drum lung.

Căldura din habitaclu poate duce la adormirea șoferului

„Ținând cont de temperaturile ridicate prognozate pentru perioada imediat următoare, în vederea reducerii riscului de implicare în accidente rutiere, polițiștii rutieri recomandă conducătorilor de autovehicule să circule cu atenție sporită și să respecte normele privind circulația pe drumurile publice, adaptând, în permanență, viteza de deplasare la condițiile meteo-rutiere.

Temperatura ridicată din hibitaclul maşinii poate accentua starea de oboseală care se manifestă, la început, prin întârzierea reacţiilor, dificultate în concentrare şi, din nefericire, se poate termina cu adormirea la volan”, informează Inspectoratul General al Poliției Rutiere.

 

@mariana.michelle12 Life hacks🤭 #fypppppppppppppp ♬ original sound – skrillexwaffles