Fluidizarea traficului din București, un eșec pentru Gabriela Firea. Ce a decis noul Ministru de Interne

de: Ștefan R. Apostol
06 12. 2019

Bucureștiul, capitală europeană, este una din cele mai aglomerate capitale este europene, iar edilul capialei, Gabriela Firea se pare că este depășită de situație. Conform unei statistici din octombrie 207, în București erau înregistrate 1,253 milioane de mașini, dintre acestea puţin peste un milion sunt autoturisme. Majoritatea vehiculelor se încadrau, la finele anului trecut, în categoria de vechime 6-10 ani (346.594 unități), urmate de cele mai vechi de 11-15 ani (301.648 unități) și de cele cu peste 20 de ani uzură (195.666 unități).

Fluidizarea traficului din București, un eșec pentru Gabriela Firea

La finele lunii octombrie, Primarul General al Capitalei, Gabriela Firea, într-o declarație de presă, recunoștea că traficul, aglomerația de pe străzile Bucureștiului, este o problemă, în contextul în care orașul a fost construit pentru a susține aproximativ 1milion de locuitori.

”Traficul este cea mai mare problemă a noastră. Este un oraș construit pentru 1 milion de oameni, iar după datele noastre acum are 4 milioane de locuitori. Este dificil să se rezolve peste noapte. Revoluție în trafic, da, mi-o doresc. Ar fi fost rezultate spectaculoase dacă centura și metroul erau transferate la Primărie și eram ajutați în achiziția de tot ce înseamnă mijloace de transport”, a declarat Firea.

Cu alte cuvinte, printre rânduri,putem trage concluzia cădoamna Firea este depășită de situație, iar proiectele de fluidizare, începute sub alt mandat, nu vor reuși să echilibreze lucrurile și să optimizeze traficul, nu mai vorbim de diminuarea numărului de mașini existente în capitală. Dacă ne gândim și la nouă reglementare impusă de Consiliul de Administrație al Capitalei (nr.rovineta), care a cam fost făcută în grabă, și, conform specialiștilor din piață nu va rezolva această problema, simțim nevoia să tragem un semnal de alarmă și să se regândescă strategia de fluidizire a traficului.

Ce a decis noul Ministru de Interne

În contextul acestor realități bucureștene, noul Ministru de Interne, Marcel Vela, a cerut imperios măsuri noi, concrete de fluidizare a traficului, singura soluție, după părerea domniei sale, fiind reorganizarea. Cât, în ce-i privește polițiștii din trafic, Ministrul a spus că aceștia, cel puțin acum, intervin asupra efectului și nu asupra cauzei, așa cum ar trebui să se întâmple în mod normal.

Fluidizarea traficului din București, un eșec pentru Gabriela Firea. Ce a decis noul Ministru de Interne

„Am cerut Poliției Rutiere, în special Brigăzii Rutiere București, cu privire la traficul din București, acțiuni de fluidizare, în parteneriat cu toate autoritățile de competență în domeniu, astfel încât cetățenii să circule în siguranță și să petreacă mai puțin timp în trafic. Aici am în plan o întâlnire cu consilierii generali, indiferent de culoarea politică, ai municipiului București, cu doamna primar general, pentru a clarifica ceea ce face la nivelul Primăriei Comisia de Sistematizare Rutieră”, a declarat ministrul Marcel Vela.