Românii nu au o farmacie favorită, caută în toate medicamentele de care au nevoie, ca să vadă unde se găsește cel mai bun preț. Oricum, cu toții trebuie să știe care sunt farmaciile care dispar din România. Brandul era pe piaţă din 2000, ce se întâmplă cu ele.
Lanțul de farmacii Belladonna dispare de pe piața din România. Farmaciile Belladonna vor fi înlocuite cu farmacii Beneva.
Lanțul de farmacii Beneva a început să înlocuiască deja unităţile de sub umbrela Belladonna după ce în 2019 reţeaua de farmacii pusă pe picioare de familia Gheorghiţă a fost cumpărată de Pharma 1 Health Concept, companie deţinută de mai mulţi acţionari.
Schimbare de brand s-a produs deja în sectorul 3 din București. De asemenea, lanţul de farmacii Belladonna, controlat de antreprenorii români Florin şi Alina Gheorghiţă, a apărut pe piaț la începutul anilor 2000, fiind o afacere antreprenorială românească de succes.
Timp de aproape douăzeci de ani, familia Gheorghiţă a administrat afacerea şi a dus brandul Belladonna la 93 de unităţi în București, fiind una dintre cele mai puternice reţele din Capitală.
Prima tranzacţie realizată de familia Gheorghiţă a fost cu Sensiblu, la începutul anului 2019, atunci când a vândut 46 de farmacii.
În plus, în acelaşi an, restul farmaciilor Belladonna au fost preluate de Pharma 1 Health Concept, aşa după cum se arată în anunţul de pe site-ul companiei.
Pharma 1 Health Concept care a preluat farmaciile Belladonna are mai mulţi acţionari, printre aceștia numărându-se Bogdan Pavel, Corneliu Poll sau Sacha Dragic.
Pe de altă parte, afacerile cu farmacii se numără printre cele mai profitabile, cu o cifră de afaceri care ar putea depăși în 2023 cifra de 30 de miliarde de lei.
„Epidemia nedeclarată de gripă, formele tot mai agresive de răceli şi efectele COVID, cu noua sa formă extrem de virulentă – Flurona, generează o afacere spectaculoasă pentru producătorii şi comercianţii de medicamente. Dincolo de fabricile de medicamente, farmaciile au ajuns să reprezinte unul dintre cele mai profitabile business-uri, cu o cifră de afaceri care ar putea trece în acest an de graniţa de 30 de miliarde de lei, un rezultat istoric”, arată o analiză Frames, potrivit News.
Analiştii mai arată că farmacia este locul unde românii caută soluţiile pentru problemele de sănătate pe care le au, într-un stat în care automedicaţia este un fenomen des întâlnit.