Sfârșitul anului școlar se apropie, ceea ce înseamnă stres și emoții pentru copii, dar și pentru părinți, deoarece încep testările competențelor fundamentale la diferite materii. Cu toate acestea, potrivit prevederilor din Legea Educației, nu toți copiii sunt obligați să susțină Evaluarea Națională.
Sfârșitul anului școlar reprezintă motiv de bucurie pentru majoritatea elevilor, însă emoțiile de dinainte examenelor de Bacalaureat și Evaluarea Națională sunt de neegalat. Sunt examene importante, iar pentru cei care vor note perfecte, stresul și emoțiile sunt cu atât mai mari.
Cu toate acestea, este bine de știut că există elevi pentru care nu este obligatorie Evaluarea Națională. Pentru aceștia, examenul este conceput pentru a monitoriza pregătirea elevilor până la examenul final de clasa a VII-a și pentru a recupera capitolele la care este necesar.
Prin urmarea, Evaluarea Națională nu este obligatorie pentru elevii din clasele a II-a, a IV-a și a VI-a, au explicat reprezentanții Ministerului Educației.
„Nici Legea Educației și nici metodologia pentru Evaluarea Națională la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a nu prevăd că este obligatorie prezența elevilor. Aceste evaluări se organizează pentru a monitoriza pregătirea elevilor până la examenul de clasa a VIII-a și pentru a recupera acolo unde este necesar.
De altfel, și la Evaluarea Națională de la clasa a VIII-a participă doar elevii care vor să ajungă la un liceu de top. Probabil că părinții nu vor să știe nivelul de pregătire al copiilor de la clasa respectivă, dar asta nu are niciun efect negativ asupra încheierii situației școlare a copiilor. Este doar o evaluare după model standard. Un elev care evită aceste evaluări ajunge să nu își cunoască nivelul de pregătire”, a precizat reprezentantul Biroului de Presa al Ministerului Educatiei Nationale, potrivit portalinvatamant.ro.
În anii trecuți, elevii unei clase de la Colegiul Național „Fratii Buzesti” din Craiova au ales să nu participe la Evaluarea care se ține la sfârșitul clasei a II-a, motiv pentru care Ministerul Educației a clarificat situația.
„Învățătoarea a făcut o ședință cu părinții pentru a le prelucra metodologia de evaluare pentru clasa a II-a. La respectiva ședință, care a avut loc pe 6 aprilie, s-a încheiat un proces-verbal prin care părinții au semnat că nu vor ca micuții să participe la evaluare. Au motivat că nu este perioada potrivită, pentru că sunt prea obosiți ți au semnat un tabel”, a precizat atunci directorul Colegiului „Frații Buzești”, Carmen Ștefănescu.