Drumul secret către Valea Prahovei. Mii de șoferi pot scăpa acum de aglomerația de pe DN1

de: Alexandra Chivu
22 01. 2020

Valea Prahovei, pedeapsa șoferilor. Drumul secret către destinație. Mii de șoferi pot scăpa acum de aglomerația de pe DN1.

Drumul secret către Valea Prahovei

Drumul județean 101 (DJ 101), legătura între județele Prahova și Brașov prin Câmpina-Valea Doftanei-Săcele, ar putea fi soluția salvatoare pentru șoferii sătui de aglomerația de pe DN1. De menționat este că DJ 101 este parțial asfaltat. Pe o porțiune de 24 de kilometri este numai un drum pietruit, ce poate fi circulat vara cu un automobil cu tracțiune 4×4.

Iarna ori în perioadele cu ploi serpentinele de la baza pasului Predeluț, la limita dintre cele două județe, reprezintă o bariară greu de trecut în condiții de siguranță. De altfel, acesta este motivul pentru care drumul nu este dat șoferilor cadou în prezent. În cazul în care realizarea autostrăzii Comarnic-Brașov este tot mai incertă, autoritățile centrale văd DJ 101 o variantă posibilă ce poate prelua fie și parțial traficul de pe DN1. Cert este că nu poate fi o alternatică la autostradă, dar poate decongestiona aglomerația din zona Breaza-Nistorești-Comarnic.

Nu este un drum forestier, ci are categorie de drum judeţean

Varianta ocolitoare a DN1, prin Valea Doftanei a fost găsită încă din 1988, când a început amenajarea acestui drum județean. Fără explicație, timp de mai bine de 30 de ani, proiectul a fost abandonat de oamenii legii.

Nu poate înlocui autostrada, dar poate fi o centură care să funcționeze în paralel cu DN1

„În 1988 a fost singura perioadă în care s-a lucrat la acest drum. Eu atunci eram angajat la primărie. Au venit 7-8 buldozere şi s-au configurat serpentinele pe pasul Predeluţ. Era vorba să vină să lucreze soldaţii la asfaltarea lui. De atunci tot timpul s-a vorbit despre el dar nimeni nu a făcut nimic. Din păcate se tot fac confuzii şi mulţi îşi dau cu părerea fără să ştie despre ce drum este vorba.

Nu este un drum forestier, ci are categorie de drum judeţean, cu o lăţime suficient de mare pentru a permite camioanelor să circule paralel, câte unul pe un sens, nu aşa cun s-a spus că pe acolo încape doar un ATV, exclus. Oamenii nu ştiu despre ce vorbesc. Evident nu poate înlocui autostrada şi nu poate prelua traficul greu, dar poate fi o centură, un drum turistic dacă vreţi, care să funcţioneze în paralel cu DN1”, a explicat Lucian Vileford Costea, primarul comunei Valea Doftanei.