Drepturile pe care toți pasagerii companiilor aeriene le au, dar nu le cunosc
În momentul în care ai o experiență neplăcută cu o companie de zbor, află că poți să recurgi la câteva măsuri pentru ca așa ceva să nu se mai întâmple. Află că există câteva drepturi pe care le au pasagerii companiilor aeriene, astfel că trebuie să profiți de ele atunci când este nevoie.
Ce drepturi au pasagerii companiilor aeriene
Toată lumea poate să aibă parte de o călătorie neplăcută sau să întâmpine câteva probleme. În aceste cazuri, pasagerii au câteva drepturi pe care ar trebui să le ceară pentru a fi respectate. Există tot felul de neplăceri atunci când vine vorba despre călătorii, însă nu trebuie să nu faci nimic!
În cazul în care bagajul a avut de suferit, atunci se poate recurge la o negociere pentru o eventuală despăgubire din partea companiilor aeriene, dacă totul a fost împachetat într-un mod cât mai corect pentru ca lucrurile să fie protejate.
De asemenea, pot să fie achitate și cheltuielile rezonabile de urgență dacă bagajele nu sunt predate la finalul zborului și întârzie. Cu toate acestea, dacă lucrurile au fost pierdute complet, atunci pasagerii au dreptul la o rambursare pentru orice fel de taxă și se poate depune o cerere de despăgubire.
Ce poți să faci dacă întâmpini probleme
Se poate depune o cerere care să ateste valoarea bunurilor, iar procesul poate dura între 1-3 luni și se poate încheia într-un mod nesatisfăcător. Unele companii aeriene oferă în schimb bilete de zbor gratuite sau resping în totalitate cererile de despăgubire, potrivit lifehacker.com.
Mai mult, dacă avionul rămâne pe pistă pentru 2 ore sau mai mult, atunci compania aeriană trebuie să le ofere pasagerilor mâncare și apă, dar și acces la toalete și îngrijire medicală. În general, avioanele nu au voie să rămână pe pistă mai mult de 3 ore dacă nu există probleme de siguranță sau securitate.
Ce trebuie să știi
Bineînțeles, poți să nu ajungi la destinație la timp dacă zborul are parte de o întârziere. Companiile aeriene nu oferă vreo garanție în acest sens, astfel că trebuie să fie verificată politica companiei aleasă pentru a se observa dacă se poate face ceva sau dacă se poate obține vreun bon de masă.
Bineînțeles, poți să depui o reclamație ori de câte ori simți că ți s-a făcut o nedreptate. Această metodă poate că nu îți aduce întotdeauna ce îți dorești, însă companiile aeriene sunt obligate să confirme reclamația în termen de 30 de zile și să ofere un răspuns în termen de 60 de zile.