Dispare Dacia Logan. E oficial, ce se întâmplă cu mașina iubită de milioane de români
Dacia Logan, una din cele mai populare și bine vândute mașini low cost a companiei Renault, a ajuns la final. Cel puțin așa reiese din anunțul făcut de francezi și prin noua serie trei a modelului.
Noua generație de Dacia Logan, denumită Renault Taliant
La 15 ani de la lansarea primului model Dacia Logan, Renault a dezvăluit modelul de a treia generație. Renault, după succesul bine-meritat al Dacia Logan, a decis că este momentul unei schimbări. Schimbările aduse la noul model schimbă total fața Dacia și tot ce era legat de clasicul model dispare.
Deși, recent, Renault anunța producția clasicului Logan în Brazilia, acum lansează noul sedan, sub o nouă denumire și schimbat total. Noul model, Renault Taliant, va veni cu un preț aproximativ de 8.4oo de euro în versiunea standard, astfel că nu mai are aproape nimic în comun cu ceea ce știam de modelele vechi ale mașinii. Producătorul francez a facut schimbările, începând de la caroserie și până la motorizare.
În formatul standard, noul model pare mai mare, adăugând 3,6 cm la caroserie. Ca și la modelul vechi, unul dintre cele mai mari active ale sale este portbagajul. Odată cu creșterea în mărime, inclusiv portbagajul a crescut în volum. Acum, noul model, are portbagajul extins la 528 litri, ceea ce înseamnă cu aproximativ 200 de litri mai mult în comparație cu Sandero.
O nouă cabină de pilotaj
Dacia Logan pierdea puncte mari atunci când venea vorba despre interiorul său spartan. Cele mai mari modificări la noul model vin la cabina de pilotaj. La noul Renault Taliant cabina a fost complet reproiectată.
Noua mașină, Renault Taliant, vine cu un sistem de infotainment nou, poziționat ergonomic și vizibil. Renault Taliant începe cu o configurare foarte simplă la nivelul de bază. Este vorba de Media Control, un suport smartphone care permite dispozitivului inteligent al proprietarului să fie utilizat cu noua aplicație de Media Control.
Noua Dacia Logan, redenumită Renault Taliant, vine cu sistemele de bord, numite Media Display și Media Nav, atât în versiunea standard, cât și cea full. Ambele folosesc un ecran tactil de opt inch compatibil cu navigarea la bord și conectivitate wireless pentru Apple CarPlay și Android Auto în versiunea de top.
Renault Taliant va primi o serie de inovații, inclusiv faruri și ștergătoare automate. Va beneficia de o frână de parcare electrică și chiar o trapă electrică pe Sandero și Stepway, dar de anul viitor.
Sub capotă, la Renault Taliant s-a optat pentru pentru un motor SCe 65 alimentat cu benzină, 1,0 litri, aspirat natural, cu trei cilindri, TCe 90 turbo, și ECO-G 100 cu GPL. A doua opțiune este asociată cu câteva transmisii noi. Este vorba de o transmisie manuală cu șase trepte și un nou CVT automat. Cu alte cuvinte, inclusiv la motorizare noul model nu mai are legătură cu ce știam înainte.
Dacia Logan a fost modelul de succes pe piețele internaționale
Accesibil, modern pentru epocă și destul de fiabil, modelul s-a dovedit a avea succes. Dacia Logan a oferit companiei Renault un punct de intrare pe piața auto care a făcut practic imposibilă concurența. Dacia Logan a devenit cea mai vândută mașină low-cost pe piețele europene și nu numai, de Renault. Acest câștig a determinat compania să se gândească la un nou model. Partea proastă este, însă, conform surselor, că Dacia Logan, așa cum o știm, s-ar putea să dispară.