Digi RCS RDS a dat lovitura unde nu se aștepta nimeni. Toți clienții trebuie să știe asta

de: Ștefan R. Apostol
08 01. 2020

Companiile de telecomunicații, în Spania, au lansat un război aprig pentru confiscarea clienților. MásMóvil și Digi acaparează 900.000 de clienți de la Movistar, Orange și Vodafone. Filiala din Spania a companiei Digi Communications NV a fost listată Bursa de Valori București (BVB).

Digi RCS RDS a dat lovitura unde nu se aștepta nimeni

În Spania a fost reglementată procedura care permite utilizatorilor să treacă gratuit la un alt operator și să-și păstreze numărul de telefon. Peste 9,5 milioane de clienți și-au schimbat compania fixă ​​în bandă largă și telefonie mobilă în 2019.

Câștigătorii absolut ai acelui război au fost MásMóvil și Digi, filiala din Spania. Primul a reușit să atragă 427.000 de linii mobile și 255.000 de linii fixe și Internet (ADSL și fibre) de la rivalii săi.

Digi, operatorul de telefonie mobilă din România care, deși nu are rețea proprie, a atras 235.000 de abonați, potrivit cifrelor din sector. Digi  își bazează succesul pe planuri de tarife simple și accesibile, dar în comparație cu cei trei rivali istorici (Movistar, Orange și Vodafone), are un handicap.

Este vorba de absența ofertei proprii de televiziune. Apariția de pachete low cost cu servicii de telecomunicații (fixe, mobile, Internet și televiziune) a alimentat acest război comercial fără precedent anul trecut mai mult ca în orice alt sector.

Digi RCS RDS a dat lovitura unde nu se aștepta nimeni. Toți clienții trebuie să știe asta

În serviciile bancare, asigurările sau electricitatea nu există posibilitatea portării, și pun o mulțime de obstacole  clienților lor, astfel încât să se poată muta din companie.

Drept urmare, 7,3 milioane de linii mobile și 2,3 milioane de linii fixe și bandă largă au fost schimbate de la o companie de telefonie la alta, anul trecut prin această procedură, puțin sub cele aproape 10 milioane care au făcut-o în 2018.

Toți clienții trebuie să știe asta

Marea surpriză pozitivă a anului 2020 a fost Digi, operatorul român datorită capilarității miilor de magazine mici de cartier și centre de apeluri. Digi Spania își vinde astfel foarte bine brandul și la tarife agresive, câștigând încrederea nu numai a pieței imigranților, dar și a clientului național spaniol.

În aceste condiții urmează să obțină două milioane de abonați, folosind rețeaua Movistar. Următorul pas este intrarea pe oferta pe fibră, deși oferta sa acoperă, în acest moment, doar 17 provincii și a depășit 50.000 de clienți.