Descoperire uluitoare într-o mină părăsită. Ce au putut găsi oamenii, după zeci de ani

Descoperire uluitoare într-o mină părăsită. Ce au putut găsi oamenii, după zeci de ani

Dacă cineva ți-ar spune că într-o mină veche de câteva zeci, poate sute de ani, cinevar ar putea găsă un cimitir de mașini, ai zice că borbește din filme, nu-i așa? Realitatea însă, bate filmul în acest caz.

Descoperire uluitoare într-o mină părăsită

Mina de ardezie GAEWERN din Ceredigion, Țara Galilor, a fost cândva bogată în ardezie, o rocă gri-purpuriu căutată pentru frumusețea și durabilitatea sa. Acesta a fost extras între 1812 și 1960. Dar, odată ce oamenii au golit mina de tot ce și-au dorit, au umplut-o cu tot ce nu au mai avut nevoie, mașini de spălat sparte, cuptoare cu microunde împușcate și zeci de mașini vechi ruginite.

Robin Friend a documentat scena suprarealistă în timp ce vizita mina cu câțiva ani în urmă, surprinzând un munte de gunoi metalic care părea să se prăbușească spre reflectarea ei în apa mohorâtă de sub. „Nu știu cât a trecut, dar am căutat una dintre plăcuțele de înmatriculare și avea 40 sau 50 de ani”, povestește Friend.

Descoperire uluitoare într-o mină părăsită. Ce au putut găsi oamenii, după zeci de ani
Descoperire uluitoare într-o mină părăsită. Ce au putut găsi oamenii, după zeci de ani

Friend a început să exploreze mine și cariere din nordul Țării Galilor în 2008, atras de provocarea de a fotografia în întuneric. De atunci a vizitat mai mult de 10, inclusiv mina de ardezie Manod, unde Winston Churchill a ascuns operele de artă ale Marii Britanii de naziști, și Cariera Cwmorthin, un labirint de tuneluri renumit în care exploratorul s-a rătăcit de mai multe ori.

Ce au putut găsi oamenii, după zeci de ani

Niciunul din locurile vizitate nu a fost atât de complicat să fotografieze ca mina Gaewern. Pentru a ajunge la ea, Robin Friend și un însoțitor au condus la șapte ore de la Londra, apoi au urcat pe o terasă îngustă, care îmbrăca o faleză până la intrare. În interior, și-au montat un trepied imens, o cameră de format mare și alte echipamente,  apoi au trecut 20 de metri printr-un tunel mic, claustrofob, care s-a deschis către o cavernă. Friend a fost cel mai mult lovit de razele aproape religiose ale luminii care curgeau printr-o fisură din stânca de deasupra.

Captarea acelei lumini (vezi galeria foto), a necesitat menținerea deschiderii camerei sale timp de cinci minute. În primul minut al expunerii, el a folosit o lanternă puternică pentru a urmări obiectele mai întunecate pe care dorea să le evidențieze. Apoi a oprit-o și a lăsat lumina naturală să se acumuleze pe film pentru restul filmării.

Imaginea rezultată arată ca o pictură potrivită. Ea apare în noua carte a lui Bastard Countryside, o privire asupra modului în care industria a avut un impact asupra peisajelor rurale, odată romantizată de artiști precum John Constable și J. M. W. Turner. „Am căutat locuri unde naturalul și omul se ciocnesc”, spune pexploratorul fotograf, „creând aceste forme noi care sunt frumoase și urâte”.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI