Denumirile sub care se vând modelele Dacia în alte țări. Secretele pe care nu le știai despre mașina românească
Dacia este cea mai populară mașină la noi, dar ea a început să aibă succes și în străinătate. Dacă în Europa lumea a mai auzit de această marcă, în afara spațiului european, pe unde se mai vinde mașina românească, se folosesc cu totul alte denumiri. Motivul este, oarecum, evident, dar o să-ți mai spun și câteva mici secrete despre marca românească.
Dacia, un simbol pentru România, dar cu puțin ajutor de la Renault
Trebuie să fim onești și să recunoaștem că Dacia s-ar fi prăbușit brutal de pe scena economică dacă n-ar fi intrat sub „umbrela” Renault. Acest lucru a salvat compania, dar a însemnat și un oarecare control din partea francezilor sau, mai bine zis, o dependență a brandului de la Mioveni de marca franceză de renume istoric. Și n-ai ce să reproșezi, pentru că nici pe vremea lui Nicolae Ceaușescu Dacia n-ar fi fost nimic dacă nu s-ar fi deschis relații economice cu Renault.
Azi, mașina românească, dar cu multe piese franțuzești, este vândută în mai multe țări: Franța, Germania, Italia, Spania, Turcia, Algeria, Maroc, Mexic și Brazilia.
Dacă în majoritatea statelor europene, modelele Dacia sunt vândute sub brandul Renault, ca să pară mai cunoscută și să aibă trecere la cât mai mulți clienți (încearcă să convingi un neamț să cumpere o mașină a unei mărci de care n-a auzit niciodată), în țările din America de Sud a fost folosită altă denumire.
Denumirile pe care le are Dacia în alte țări
Cu toate că arată la fel ca un Logan din prima și a doua generație, în Mexic și în Brazilia n-ai să vezi pe față și pe spate logoul pe care-l întâlnești în România. Acolo, mașina se numește Nissan Aprio, pentru că marca japoneză este cunoscută pretutindeni. Această asociere a fost posibilă datorită alianței Renault – Nissan, evident. Era, totuși, o mașină destul de bună. Nissan Aprio era similar cu Dacia Logan din prima generație, iar în Mexic, era disponibilă doar versiunea 1.6 cu 16 valve, care la noi era un lux înainte de 2010
Dar mai am pentru tine o curiozitate despre marca românească. Știai că Duster a existat încă de pe vremea lui Ceaușescu? S-a numit Dacia Duster GLX, care era, de fapt, un Aro 10 4 x 4. Mașina off-road a fost produsă doar în România, între 1980 și 2006 și era un SUV de dimensiuni medii, „fratele” mai mic al lui Aro 24.
A fost fabricată exclusiv pentru export și a avut acea denumire în Marea Britanie. Din cauza asta spun unii că Range Rover s-a inspirat puțin cam mult de la mașina noastră Aro.
Câteva secrete despre brandul românesc
- La Dacia Logan, parbrizul și luneta sunt unul și același lucru. Designul acestui model a fost conceput astfel încât să nu se mai cheltuie suplimentar pentru fabricarea a două geamuri diferite. Luneta diferă doar prin faptul că i se atașează sistemul de dezghețare și dezaburire. În rest, parbrizul și luneta sunt identice.
- Același lucru a fost și pe vremea lui ‘nea Nicu, iar atunci, era cât se poate de evident.
- Dacia 1300 Sport – Brașovia era o berlină mai scurtă cu 24 de centimetri decât modelul inițial, iar lateralele din spate au fost obținute prin sudarea ușilor.
- Oglinzile de la Dacia 1310 din anii ’70 au fost „împrumutate” de la Olcit, care, la rândul său, le-a luat de la Peugeot 305.