Majoritatea companiilor din România se plâng de faptul că nu găsesc angajați. Vor să se extindă, dar nu au cu cine.
Multe companii românești se află în situația în care reclamă criza de specialiști și deficitul de forță de muncă. Potrivit unui studiu BestJobs, acest lucru se traduce în venituri și profituri în scădere.
”Imposibilitatea de a găsi şi recruta angajatul potrivit la timp nu duce doar la creşterea presiunii pe ceilalţi angajaţi, ci şi la pierderea de contracte importante cu anumiţi clienţi, stagnarea sau reducerea productivităţii, restrângerea activităţii companiei”.
Șapte din zece angajatori spun că au avut profituri şi cifre de afaceri mai mici, potrivit sondajului.
”Astfel, 44% dintre angajatorii care au răspuns sondajului au arătat că lipsa forţei de muncă suficiente sau adecvate a afectat cu până la 10% profitul anual al companiei, alţi 15% au spus că impactul a fost şi mai mare, de până la 20%, iar 8% a depăşit chiar şi acest prag”.
Potrivit studiului, doi din cinci angajatori reclamă faptul că cifra de afaceri a scăzut cu până la 10%, în timp ce 17,8% spun că scăderea a fost de până la 20%, iar 8% chiar peste acest prag, inclusiv peste nivelul de 30%.
Circa o treime dintre respondenţi au spus că nu au fost afectaţi în acest sens. Pentru a compensa deficitul de angajaţi, aproximativ o treime dintre angajatori au recrutat oameni nespecializaţi pe domeniul cerut, dar pe care i-au instruit intern.
”Alţi 13,6% au angajat mai mulţi studenţi sau au reconvertit profesional o parte dintre angajaţi, pentru a acoperi domeniul unde le lipseau specialişti, conform răspunsurilor oferite de 13,1% dintre angajatori. Totodată, pentru 11,4%, soluţia a fost să angajeze mai mulţi oameni din împrejurimi, care fac naveta zilnic. Aproape 9% au investit mai mult în tehnologie, pentru a înlocui resursa umană. Mai puţini sunt cei care au fost nevoiţi să angajeze pensionari, ori să apeleze la forţă de muncă din afara ţării”.