Dedeman, reacție oficială despre prețurile din magazine. Ce se întâmplă din 1 februarie în România (exclusiv)
Adrian și Dragoș Pavăl sunt considerați, în acest moment, cei mai bogați români, ocupând locul unu în topul Forbes România. Cei doi frați din Bacău au construit un adevărat imperiu – Dedeman, care se ocupă cu vânzarea de materiale de construcții și amenajări interioare. Recent, celebrul lanț de magazine a fost implicat într-o polemică privind majorarea prețurilor. Ce spun reprezentanții Dedeman despre zvonurile apărute?
Ce spune Dedeman despre majorarea prețurilor din magazine
După ce s-a spus că marele lanț de magazine de produse de bricolaj ar putea mări prețurile cu 25%, de la 1 februarie 2022, reprezentanții Dedeman au avut o primă reacție. Aceștia spun că totul depinde de furnizor, dar nu neagă faptul că scumpirea materiei prime va duce automat și la o creștere a prețurilor.
Veștile nu sunt deloc bune
Dedeman spune că nu poate anticipa măsura în care vor fi majorate prețurile la produsele comercializate de lanțul de magazine, însă, dacă furnizorii vor veni cu alte oferte, automat clienții vor observa prețuri mai mari începând cu 1 februarie, adică peste puțin timp.
„Vom crește prețurile doar atunci când și furnizorii noștri le vor mări. Referitor la valoarea de creștere, nu putem face estimări în această privință deoarece nu există un procent valabil pentru toate categoriile de produse. Acesta diferă în funcție de creșterea de preț a materiilor prime și a costurilor de producție pentru fiecare produs în parte, care desigur se reflectă în prețul final al acestuia” au declarat reprezentanții Dedeman, pentru Impact.
Scumpirea materiei prime ar putea afecta prețurile
Inclusiv lemnele de foc s-au scumpit cu peste 300%, în acest an, iar criza cauzată de lipsa resurselor energetice ar putea afecta și sectorul producătorilor de produse de bricolaj. Este adevărat că magazinele care vând materiale de construcții și amenajări interioare au avut vânzări record în pandemie, însă scumpirea materiei prime ar putea provoca creșterea prețurilor.
„Articolele de uz gospodăresc, decorațiunile, lacurile și vopselele sunt în topul vânzărilor, dar în același timp creșteri de vânzare au avut și articolele din categoria instalațiilor sanitare, instalațiilor electice, mașinilor și echipamentelor, electrocasnicelor, placajelor ceramice, lemnului, laminatelor, a prăfoaselor sau a feroneriei”, a declarat Oana Nechita, managerul executiv al Brick, pentru Capital.
Compania fraților Pavăl avansează în clasamentul celor mai mari angajatori
Dedeman a ajuns să fie liderul pieţei locale de bricolaj şi cea mai mare companie antreprenorială românească după cifra de afaceri. Compania fraților Pavăl are peste 12.000 de angajaţi, potrivit ZF. Dacă în 2020, Dedeman avea 11.374 de salariaţi, în ultimul an, a mai recrutat peste 600 de oameni. Pragul atins de Dragoş şi Adrian Pavăl merită toate aprecierile, ţinând cont că, în țara noastră, mai există puţine business-uri care au reuşit să depăşească nivelul de 10.000 de angajaţi.