De unde provine laptele de la Mega Image și din ce este făcut, de fapt. E la jumătate de preț față de alte mărci
Este printre primele brand-uri de tipul supermarket, apărute în România după 1990. Încă din primii ani, Mega Image a încercat să aducă noi concepte, precum ”Fresh Bazar”, cu legume proaspete, dar și alte produse, deja clasice, precum laptele, sau alte alimente. Dar, deși sunt recunoscuți pe piață, mulți se întreabă ”de unde provine laptele de la Mega Image și din ce este făcut, de fapt?” Pentru început îți mai putem spune că este la la jumătate de preț față de alte mărci deja consacrate pe piață.
Noile concepte Mega Image, și ce succes au avut
De când a apărut pe piața românescă, Mega Image a încercat să-și fidelizeze clienții, practicând aceleași mecanisme comerciale, campanii de promoție, oferte la anumite produse cu discounturi, sau readucerea în actualitate a nuor concepte populare la un moment dat în societatea românească, precum un concept numit ”Fresh Bazar”, lansat pentru prima dată în 2019 în București.
Vezi și: De ce nu e bine să bei lapte în fiecare zi. Problemele de sănătate care pot apărea
Noul magazin venea ca o actualizare a vechiului ”aprozar”, un termen care descrie de obicei magazinele alimentare locale administrate de guvern în perioada comunistă.
Magazinul de 84 de metri pătrați era specializat în fructe și legume proaspete, pește și produse lactate, dar oferea, de asemenea, alimente ambalate și o selecție de produse ecologice.
”Vechiul aprozar era renumit pentru produsele sale proaspete, autentice și de înaltă calitate, iar compania noastră dorește să reintroducă acest concept în rândul consumatorilor români, deși într-un mod care să se potrivească cu stilul de viață modern.”, spunea directorul general al Mega Image, Mircea Moga, în 2019.
Dar, deși au o gamă variată de produse, majoritatea competitive cu ceilalți granzi din domeniu de retail, puțini sunt cei care realizează că, spre exemplu, laptele vândut în magazinele sale este sub prețul practicat de competiție, ajungând chiar la jumătate de preț.
Pe de altă parte, deși este consumat, sunt mulți și cei care se întreabă ”de unde provine laptele de la Mega Image și din ce este făcut, de fapt?”, iar la această întrebare încercăm să răspundem în cele ce urmează.
De unde provine laptele de la Mega Image și din ce este făcut?
Lăsând pentru moment discuția despre prețuri, vorbim în continuare despre acst aspect al provenienței și producției laptelui vândut de Mega Image sub brandul propriu, practică regăsită și la o parte din retailerii concurenți de pe piața românească.
Vezi și: Din ce este făcut untul Pilos de la Lidl. Puţini ştiu ce mănâncă, de fapt
Va trebui să ne referim la un singur nume de producător, și anume Friesland Câmpina, despre care se spune că în 2018 și 2019 avea o cifră de afaceri fabuloasă, aceasta ridicându-se la aproximativ 417 milionae de lei, creșterea datorându-se celebrelor produse din gama lactate, vândute sub brand-ul ”Napolact Bio”.
Oficialii companiei precizau la momentul 2019, conform publicației ”Modern Buyer”, și care sunt proveniențele materiei prime care stau la baza lactatelor produse de companie, marca Napolact, dar și produsele lactate produse sub brand-ul Mega Image, incluzând aici și laptele:
”Fermele din Ardeal sunt singura noastră sursă de lapte pentru produsele Napolact. Prin urmare, parteneriatele pe care le-am dezvoltat cu fermierii sunt esențiale pentru noi.
Am făcut și vom face în continuare tot ceea ce ne stă în putință pentru a îi susține și ajuta în eforturile lor de a livra lapte de calitate pentru produsele Napolact, care ajung pe mesele românilor.”, spune Cornel Cărămizaru, Director General FrieslandCampina România, conform modernbuyer.ro.
Laptele de la Mega Image, la jumătate de preț față de marca proprie Napolact
Așa cum spuneam, producătorul laptelui comercializat de Mega Image sub brand propriu, este același cu cel al brandului Napolact, dar aici intervine paradoxul.
Analiza celor de Zf.ro arăta că produsul lapte, marca Napolact, era cu cel puțin 50% mai scump decât laptele de la Mega Image, brand propriu, produs de aceeași companie, Friesland Câmpina, iar asta se întâmpla în 2022.
Jurnaliștii publicației amintite cereau o prere oficială din partea companiei prodiucătoare, iar răspunsul acestora, pe scurt, era ”Cele două produse nu sunt comparabile”. Iată și varianta completă a răspunsului dat ZF.ro de către Friesland Câmpina:
”(…) costurile unui brand sunt diferite de cele ale unei mărci proprii. Preţul la raft al brandului Napolact include atât condiţiile comerciale cu retailerul, cât şi promisiunea de valoare a brandului către consumatori, costuri pe care marca proprie nu le are“, au răspuns reprezentanţii grupului FrieslandCampina România, unul dintre cei mai mari producători de lactate din ţară, la solicitarea ZF.
La o scurtă analiză, realizată astăzi 28 august, am constatat că prețurile la cele două produse sunt extrem de diferite, conform capturii de mai jos de pe site-ul retailerului.
În prezent, Mega Image operează 705 magazine sub brandurile Mega Image, Shop&Go și Gusturi Românești în toată România. Înființat în 1995, grupul a fost achiziționat de belgianul Delhaize în anul 2000.