De ce s-a viralizat derapajul lui George Buhnici în mediul online: „Chestia asta a fost binevenită, ca să zic așa!” EXCLUSIV
Doru Antonesi, unul dintre membrii fondatori ai grupului de umor Divertis și bun cunoscător al apetitului românilor pentru glume, crede că „scandalul George Buhnici”, care e azi pe buzele multora, are mai multe cauze pentru marea sa popularitate.
Motivul pentru care derapajul lui George Buhnici a devenit viral în online
El a încercat să ofere pentru cititorii redacției playtech – impact.ro câteva explicații pe tema mediatizării subiectului.
„În ziua de azi românii sunt atât de dornici să facă glume pe facebook, că practic le trebuie doar un subiect oarecare. Ceva de la care să pornească chestiunea! Dar povestea asta nu e chiar nouă. Și mă refer la mecanismul după care funcționează.
Trebuie să apară o anumită știre și ea e apoi rostogolită după același model. Pe de altă parte, fiind vară și neexistând prea multe subiecte, chestia asta a fost binevenită, ca să zic așa! După mine, avem de-a face cu o simplă alegere greșită de expresii, dar care a fost dublată, în ultimă instanță, și de o mitocănie!
Nu știu dacă George Buhnici, care are un număr important de oameni care-i urmăresc postările, a realizat asta, dar până la urmă mă tem că tot o mitocănie rămâne, în esența sa!”, a declarat Doru Antonesi pentru redacția playtech – impact.ro.
El spune că știrile acestei perioade sunt mai degrabă legate de majorările de taxe și impozite sau de inflație, care afectează viețile tuturor:
„Ei bine, nu poți glumi pe seama faptului că statul ți-a crescut impozitele. Sau taxele! Sau să încerci să faci haz pe tema creșterii prețului gazelor naturale! Despre așa ceva nu râde nimeni, prin natura lucrurilor. Și atunci îți rămân chestiunile banale!”.
Doru Antonesi amintește că în perioada de glorie a celor de la „Divertis”, altele erau personajele la modă.
„Rochița Monică Lewinsky și povestea ei cu Bill Clinton a ținut mult timp capul de afiș într-o anumită perioadă. Inclusiv la noi! Sau există personaje publice care caută parcă în mod voit mediatizarea.
Ar face aproape orice asta. Pe vremea noastră, la modă era cuplul Monica și Irinel Columbeanu. Cei doi erau o sursă aproape inepuizabilă de subiecte hilare oferite presei. Pe gaura cheii, la lumina zilei, în nu știu ce locuri, totul era legat de cei doi.
Pentru acest gen de eroi, aș zice că nu e cazul să te abții să faci mișto!”, mai spune cel care în ultima vreme a scris mai multe cărți, creînd un personaj cu totul nou, „Titi Smeureac, ciobanul freelancer”, ale cărui aventuri au mare căutare printre cititori.
„Asta nu va prinde, după mine!”
Însă același Doru Antonesi susține că nu orice subiect poate deveni o glumă reușită.
„Am văzut recent încercarea de a-l transforma pe actualul primar general al Capitalei, Nicușor Dan, în Demolition Man, doar pentru că omul încearcă să pună în practică o decizie judecătorească legată de demolarea nu știu cărui imobil.
Asta nu va prinde, după mine! Sau, încercarea unora, tot pe vremuri, de a-l ridiculiza pe unul sau altul. Îmi amintesc despre o filmare, făcută pe ascuns, cu Emil Boc, actualul primar al Clujului, pe vremea acea premier.
Omul fusese la sală și cineva îl filmase cum se schimbă în vestiar, în fundul gol. Divertis nu a făcut din chestia aia un subiect, fiindcă am considerat că nu intra în convenția noastră cu noi înșine și cu publicul nostru. Dar unii au încercat să facă! Din câte îmi amintesc, nu a prins!”, mai spune același Doru Antonesi.
El a adăugat că deznodământul poveștii nu pare prea grozav pentru George Buhnici în sine:
„Există deja un sponsor care s-a retras, după mediatizarea chestiunii. Și atunci când se întâmplă așa ceva, nu e bine deloc. Rămâi poate cu un milion sau două de urmăritori, dar dacă totul se reduce doar la o cifră, atunci s-ar putea să doară mai mult ceea ce lipsește decât ceea ce crezi că a rămas!”.