De ce nu e bine să circuli cu becul de combustibil aprins. Fie că ai Dacia sau Mercedes, pericolul e același

de: Andrei Simion
26 08. 2019

Mulți șoferi conduc cu becul de combustibil aprins, fără să știe că acest lucru poate avea repercusiuni pe termen lung asupra mașinilor. Specialiștii recomandă alimentarea de îndată ce indicatorul a ajuns la sfertul rezervorului, pentru a nu risca defectarea pompei de combustibil sau a motorului.

Nu e bine să circuli cu becul de combustibil aprins, indiferent de mașina pe care o conduci

De regulă, șoferii nu alimentează la timp și conduc cu becul de combustibil aprins din comoditate sau din lipsă de timp. Alții vor să facă economie, fără să știe că vor ajunge în cele din urmă să scoată mai mulți bani din buzunar pentru reparații. Chiar și în cazul în care computerul de bord îți arată că mai poți rula liniștit încă 60 sau 80 de kilometri cu becul aprins, aceasta trebuie să rămână întotdeauna o situație de urgență. În plus, numărul de kilometri pe care îi poți parcurge diferă și în funcție de modul în care conduci. Dacă rulezi cu viteză sau conduci foarte agresiv, te poți trezi că ai rămas cu mașina în câmp după doar 40 de kilometri.

Problemele pot apărea atât la mașinile care merg pe benzină, cât și la cele pe motorină. Nu contează nici măcar dacă ai o mașină scumpă. Riscurile sunt aceleași fie că te afli la volanul unui Mercedes ultimul tip sau al unui model Dacia.

În momentul în care becul de combustibil s-a aprins, rezervorul mașinii este aproape gol, iar pe fundul lui se află depuneri. Acestea ies la suprafață și în cele din urmă vor fi aspirate în pompă, ajungând direct în motor. Autotursimul va folosi aceste impurități pentru a rula în continuare. Pot apărea astfel defecțiuni fie la pompa de combustibil, fie la motor și vei ajunge să plătești pentru reparații pe care nu le dorești, dar fără de care nu mai poți porni mașina.