De ce mâncarea de la IKEA este atât de ieftină, de fapt. Secretul lor s-a aflat
Toată lumea s-a întrebat de ce un magazin de mobilă ar vinde mâncare. Adevărul este că toate locațiile IKEA sunt, de obicei, extrem de mari și se află la periferia orașelor, astfel că este destul de greu ca lumea să se deplaseze pentru a mânca acolo. În același timp, produsele sunt extrem de ieftine, deci aici intervine dorința de a nu cheltui foarte mulți bani. Care este, de fapt, secretul lor?
De ce vinde IKEA mâncare foarte ieftină. Care este motivul
„Este dificil să faci afaceri cu cineva pe stomacul gol.”, explica în trecut Ingvar Kamprad, fondatorul IKEA. Aceste cuvinte i-au făcut pe toți să se gândească la o nouă perspectivă a magazinelor și la un nou domeniu. Prima cafenea cu auto-servire s-a deschis în 1958, iar de atunci cei ce se află la fruntea companiei nu s-au mai uitat înapoi și au continuat să profite de pe urma succesului.
La început mâncarea nu aducea deloc profit, așa că prețurile au fost unele foarte mici față de calitatea pe care o ofereau cei de la IKEA prin produsele lor. În zilele noastre, aproximativ 30% din clienți vin pentru a mânca. Compania se gândește serios la a deschide și restaurante pentru a bucura pe toată lumea.
Multe magazine au început să aibă și un spațiu de servire pentru a încuraja clienții să petreacă cât mai mult timp în respectivul loc. De asemenea, există și multe companii ce au decis să aibă și toalete pentru vizitatori. Cu acestea fiind spuse, persoanele sunt încurajate să scoată mai mulți bani din buzunare și să se uite mai mult timp la produse dacă se bucură de anumite beneficii.
Cum a început conceptul IKEA pentru mâncare. Compania se bucură de mult succes
De asemenea, restaurantele din magazinele comerciale erau în trecut considerate foarte importante pentru femei. Chiar dacă restaurantele nu erau locuri potrivite pentru reprezentantele sexului frumos, cele aflate în magazine, unde nu se servea alcool, reprezentau excepțiile de la regulă, potrivit Economic Times.
Această ideea a dus la a crea mâncare potrivită pentru femei, adică produse ce nu sunt grase, salate, gustări și deserturi. Salata de pui și înghețata nu lipseau niciodată din meniu, dar rețetele erau unele simple și rapide de fiecare dată, de aici și succesul printre public.
IKEA a rămas printre locurile în care mâncarea nu doar că a rămas foarte ieftină, ci și rețetele sunt ușoare. Se pare că această modalitate îi priește companiei ce își dorește ca anumiți clienți să petreacă mult timp în magazin. Majoritatea oamenilor nu pot să treacă peste zona de produse fără a servi ceva, așa că este clar că vor rămâne pe același concept.