De ce au renunțat două milioane de oameni la Netflix. Ce s-a întâmplat cu gigantul de streaming

de: Ionuț Vieru
20 04. 2022

Netflix, una dintre cele mai mari platforme de streaming, a început anul 2022 cu o pierdere mare în ceea ce privește numărul de abonați. Primul trimestrului al acestui an nu este unul bun deloc, iar compania a raportat o pierdere de circa 200.000 de abonați la nivel global.

2 milioane de oameni au renunțat la abonamentele Netflix

Din nefericire, este posibil ca pe viitor platforma de streaming să înregistreze pierderi mai mari. Netflix estimează că ar putea pierde în jur de două milioane de abonați în al doilea trimestru din anul acesta.

„Creșterea veniturilor noastre a încetinit considerabil. Covid a întunecat imaginea privind creșterea noastre în 2020, făcându-ne să credem că cea mai mare parte a încetinirii noastre, în 2021, s-a datorat tot din aceeași pricină”, au spus reprezentanții Netflix.

Netflix a încheiat trimestrul cu circa 200 de milioane de abonați, ceea ce înseamnă că este, în continuare, cel mai mare streamer. Cu toate acestea, lucrurile nu arată bine pentru platforma de streaming.

La începutul acestui an, Netflix a anunțat creșterea lunară a prețului abonamentului, în doi ani, motiv pentru care au pierdut 600.000 de clienți în SUA și Canada. Recent, reprezentanții companiei au spus că îi va taxa pe cei care împărtășesc parolele și informațiile de conectare.

Făcând acest lucru, Netlfix încearcă să maximizeze veniturile de la utilizatorii pe care îi are deja, întrucât foarte mulți utilizatori împart conturile cu alte persoane. Reprezentanții companiei spun că în jur de 100 de milioane de gospodării folosesc serviciul prin parole partajate.

Netflix vrea să afișeze reclame

Șeful companiei a spus ani la rând că nu vrea să difuzeze reclame, însă este din ce în ce mai deschis la această idee, având în vedere pierderile pe care le are în prezent. Reed Hastings, CEO-ul Netflix, a precizat că cei care vor tolera reclamele, vor plăti un abonament lunar mai mic.

Potrivit acestuia, compania mai are nevoie de timp pentru a analiza și a alege opțiunea cea mai bună în ceea ce privește planul cu reclame și prețurile care se vor stabili pentru abonamentele cu reclame și abonamentele fără reclame.

Prin urmare, Netflix va oferi pe viitor un plan  mai ieftin, însă care va include reclame, iar dacă vrei să optezi pentru planul fără reclame, va trebui să plătești un abonament lunar mai mare.