Dacia face schimbări masive: ce se întâmplă cu fabrica din România
Dacia e una dintre cele mai mari companii din România și, la rândul ei, face parte dintr-un grup auto imens. Acum, după ce Renault a mutat o parte din producție în Maroc, sunt pregătite schimbări majore și în România, la Mioveni.
Dacia va investi 100 de milioane de euro până în 2021. Odată cu acești bani, fabrica de la Mioveni va fi extinsă. Vor fi construite inclusiv clădiri noi, în timp ce altele vor fi modernizate, iar secțiile de Montaj, Caroserii şi Vopsitorie vor fi, de asemenea, modificate. Ținta e ca producţia să crească, în medie, cu 15 maşini pe oră.
Odată cu investiția de acum, fabrica Dacia din România o va depăși pe cea din Maroc. Acolo sunt produse 400.000 de unități anual, în timp ce la Mioveni vor fi produse aproximativ 406.000 de bucăți.
Ca fapt divers, la Mioveni sunt produse 1.400 de maşini pe zi. Mai interesant e că 1.100 sunt model Duster. Și cum cererea e în creştere, de aceea e pregătită și extinderea fabricii.
Investiţia Dacia de la Mioveni face parte dintr-un program amplu, primul de acest fel din ultimii 15 ani. Asta deși statul n-a furnizat ceea ce producătorul avea nevoie.
Renault a cerut autostrada Piteşti-Sibiu, dar progrese mari nu s-au făcut. Mai mult, în 2015, Nicolas Maure, fostul şef al Dacia, a declarat că, dacă această autostradă nu e gata până în 2020, atunci va lua decizii importante. Între timp, autostrada nu e dă semne să fie gata, iar producătorul investește. Sigur, rămâne de văzut ce se va întâmpla pe parcursul următorilor 10 ani și cât de mult va mai conta că Renault are fabrică Dacia în România.
Între timp, seria Stepway are câteva modele noi, dar produse în Rusia și vândute, deocamdată, doar acolo sub marca Renault.