Dacia Duster pe care nici Patriarhul Daniel nu ar refuza-o să se dea cu ea. Mercedes e sărăcie pe patru roți

de: Daniel Ștefan
03 12. 2018

Dacia poate fi utilizată în multe feluri, trebuie doar să ai imaginație și ceva pricepere în ingineria auto. Românii sunt inventivi, iar această Dacia este dovada. Nu e chiar luxul la care te-ai aștepta, dar e atât cât îți trebuie ca să ai măcar sentimentul că ești bogat.

Dacia Duster limuzină este mașina de lux aparent care te face să te simți ca un VIP, unul mai muncitor, pentru că e destinată persoanelor dependente de un birou de la care să comunice cu oameni importanți.

Probabil ai mai văzut limuzina Dacia, fiind un proiect mai vechi, de prin 2014, al unor foști studenți la masterul Ingineria Proiectelor Auto al Group Renault (nu știm din cadrul cărei universități).

M-am gândit să readuc subiectul în actualitate, pentru a reaminti de ce sunt în stare românii și cum văd ei luxul.

Dacia Duster Birou Mobil a fost proiectul cheie care le-a asigurat celor 23 de foști masteranzi un loc de muncă în cadrul companiei Renault sau Dacia.

Înainte de a critica mașină fără să știi prea multe despre ea, gândește-te că automobilul nu a fost conceput pentru a fi fabricat în serie. A fost doar un concept, rămas doar în acest stadiu, dar oferă o nouă perspectivă despre ce s-ar putea face în continuare cu mașinile Dacia.

Duster limuzină are un scop precis – să fie un birou mobil pentru oricine dorește puțin lux și se consideră o persoană importantă. Mașina are tot cinci locuri, iar locul pasagerului de lângă șofer a fost mutat în spate. Scaunele sunt, din păcate, cele specifice Duster, pentru că proiectanții au avut la dispoziție doar recuzita companiei românești.

La bază, este un Duster obișnuit (4×2, cu motor pe benzină, de capacitate 1.6 litri), alungit cu un panou central, ca să devină o limuzină. Materialele folosite au fost relativ ieftine – tablă, inox și plexiglass, dar a rezultat un vehicul care mimează destul de bine luxul și nu te poți abține să nu arunci o privire în interior.

Nu trebuie să ai așteptări prea mari când vine vorba de confortul interior, dar, dacă proiectul s-ar fi concretizat pentru modelele de serie, Duster limuzină ar fi arătat chiar mai bine de-atât.

N-ai scaune din piele, dar îți sunt puse la dispoziție internet wireless, tablete, ecrane LCD, cameră video pentru video conferințe și chiar prize ca să-ți încarci telefonul, laptopul sau chiar să folosești un aparat electrocasnic (poate și o cafetieră).

Automobilul cântărește doar 1.600 de kilograme, foarte puțin, comparativ cu alte limuzine și, evident, au fost eliminate spațiile de depozitare.