Cumpărăturile românilor din supermarket, clasificate: pe ce loc este berea, dar legumele
Deși mergem foarte des la cumpărături și fiecare dintre noi preferă alte branduri sau categorii de produse, când calculezi o medie, preferințele românilor în materie de cheltuieli sunt foarte clare.
RetailZoom a publicat de curând un studiu citat de Agerpres care transformă într-un clasament cât se poate de clar preferințele românilor pentru cumpărăturile din retail. Practic, au fost vizate achizițiile regulate din supermarket. Ce își pun românii în coșul zilnic de cumpărături.
Pe primul loc, este carnea. Dacă mai avea cineva vreun dubiu legat de faptul că suntem un popor de carnivori, acest studiu întârește ideea. Partea îngrijorătoare a analizei vine însă la legume și fructe. Din păcate, majoritatea românilor dau bani pe țigări, bere și, ulterior, pe vegetale. Fructele sunt pe 4 în topul preferințelor, în timp ce legumele ocupă poziția a cincea.
„Raioanele de fructe şi legume proaspete din marile lanţuri de retail modern atrag tot mai mulţi consumatori români, chestiune care se reflectă şi în vânzările înregistrate de comercianţi. În ceea priveşte topul vânzărilor pentru categoria fructelor, acesta este reprezentat de banane, mere, portocalele, lămâi, struguri, avocado, clementine şi pepene roşu, reprezentând o valoare de 77% din totalul vânzărilor din hipermarketuri şi supermarketuri şi 84% din punct de vedere al volumului. Atunci când vine vorba despre legume, roşiile, cartofii, ardeii, ceapa, ciupercile şi castraveţii sunt preferatele românilor. Topul celor mai bine vândute legume reprezintă 77% din vânzările valorice şi 90% din punct de vedere al volumelor”, arată datele companiei RetailZoom.
Dacă îți dorești o veste bună desprinsă din aceeași analiză, consumul de fructe din retailul modern a crescut în ultimul an de la 10% până la 15% din suma totală cheltuită, conform datelor analizate de la șase lanțuri importante de retail din țara noastră.
„Din punct de vedere valoric, în ultimul an (noiembrie 2018 – octombrie 2019), fructele şi legumele s-au aflat în top 5 categorii vândute în comerţul modern (lanţuri internaţionale de supermarketuri şi hipermarketuri), în universul monitorizat de RetailZoom. Concret, fructele şi legumele au ocupat locurile 4 şi 5 în valoare a vânzărilor, imediat după categoriile-vedetă ale vânzărilor: carne, ţigări, bere. Fructele s-au vândut, în valoare, cu 19% mai mult decât legumele, iar în volum cu 34%”, a precizat Bogdana Gheorghe, Managing Director al RetailZoom.