Cum vor arăta, de fapt, birourile după ce ne vom întoarce la muncă
Din cauza pandemiei de coronavirus, conceptul de spațiu de birouri se schimbă din temelii. Multă vreme, biroul reprezenta acel spațiu îngust, în care erau înghesuiți mulți angajați, conceptul de birou se va schimba, după pandemia de coronavirus.
Cum vor arăta, de fapt, birourile după ce ne vom întoarce la muncă
Companiile planifică cum vor amenaja mediul de lucru pentru ca lucrătorii să fie în siguranță, sănătoși și productivi, atunci când se vor întoarce din nou la munca de birou.
Printre măsurile care vor fi luate de către companii, se numără și testarea și monitorizarea angajaților, pentru a preveni răspândirea coronavirusului și arhitecții se gândesc deja la cum vor arăta birourile.
Reorganizarea birourilor pentru prevenirea coronavirusului
Director de design interior la firma de arhitectură SGA, scrie CNBC, Gable Clarke, a spus:
”Gândiți-vă la companiile de tehnologie care sunt extrem de dense și care lucrează în acele spații de tip “bancă de școală”.
Birourile amenajate pentru siguranța oamenilor
Birourile tip ”bancă de școală” din cadrul companiilor extrem de dense, nu își mai au rostul din cauza pericolului COVID-19.
“În primul rând, oamenii trebuie să se simtă în siguranță”, spune Janet Pogue McLaurin, unul dintre directorii de la Gensler, o firmă globală de design și arhitectură.
“De-densificarea” spațiilor de birouri
Pentru a începe operațiunea de “de-densificare” a spațiilor de birouri, firma Gensler a creat un software pentru a le arăta clienților ce au de făcut. Conform spuselor celor doi designeri, modificările vor include:
- Coridoare mai largi, cu sens unic de mers
- O filtrare mai bună a aerului Controlul ascensorului fără atingere
- Materiale antimicrobiene în construcțiile noi
- Videoconferință chiar în cadrul biroului pentru a evita sala de conferințe
“Se poate împărți locul de muncă în jumătate. De exemplu, jumătate din birou poate intra luni și miercuri, iar jumătate din birou poate intra marți și joi”, a spus Clarke. Zilele alternative vor veni cu birouri alternative.
Renunțarea la birourile pline de obiecte personale
Fotografiile de familie și alte obiecte personale care umpleau birourile vor intra și ele printre noile modificări.
“Personalul care se ocupă de administrarea clădirii nu poate curăța de multe ori birourile cu obiecte personale, deoarece este o răspundere destul de mare”, a declarat Armen Vartanian, vicepreședintele companiei de servicii globale de resurse umane din Okta.
“Probabil va fi mai sănătos să avem birouri deschise și stații de lucru – echipate cu cea mai nouă tehnologie – pe care angajații să le poată alege în fiecare zi și să poată fi curățate ulterior”.
“Putem începe să gândim chiar la sisteme de activare și dezactivare pe bază de voce”, a spus Pogue McLaurin.
O persoană poate fi desemnată pentru a se asigura că angajații respectă normele
Companiile ar putea desemna o persoană, care să verifice în permanentă angajații și dacă aceștia respectă normele de igienă și curățenie, dar și regulile de distanțare. Pentru companiile care au mulți angajați car lucrează în birouri, este propusă varianta de muncă de acasă, ca o practică obișnuită.
“Punerea în aplicare a unor astfel de măsuri este foarte importantă, deoarece apropierea fizică este în natura umană”, a spus Clarke.
Proprietarii de clădiri de birouri pot avea de suferit de pe urma noilor măsuri
“Unele dintre primele rezultate ne spun că oamenii se simt incredibil de productivi acasă”, a spus Pogue McLaurin.
Proprietarii de clădiri de birouri pot avea de suferit dacă acest lucru continuă. Totuși este posibil ca firmele să aibă nevoie de spațiul pe care pot să îl obțină respectând distanța minimă între angajați.
“Totuși, cred că biroul va rămâne în continuare un spațiu atractiv”, a spus Clarke. “Există o mulțime de provocări care vin cu munca de acasă. Totuși, oamenii sunt creaturi sociale”. ”Dar”, adaugă ea, ”nu va fi la fel”.
Biroul nu poate să dispară peste noapte
Alexandru Rafila, unul dintre reputații specialiști în microbiologie, a spus că nu poate să dispară peste noapte, biroul în forma sa actuală.
Ce recomandări a făcut , Alexandru Rafila a spus că biroul, în forma sa actuală, nu poate să dispară peste noapte.
“Va trebuie să stea în picioare (conceptul de birouri open-space, n.red.), el nu poate să dispară peste noapte. Acum ne regăsim într-o situație în care trebuie să respectăm noțiunea de sănătate publică”, a spus el, menționând că ar fi bine ca separatoarele dintre birouri să fie transparente: “Să filtreze lumina și să există o comunicare, care poate să fie non-verbală”.