Noi vești despre tramvaiul 41. Directorul STB a anunțat că ”mașina” multor bucureșteni va funcționa târâș-grăpiș, de la 1 septembrie, drept pentru care va fi haos în București. Cum va circula de fapt cel mai folosit mijloc de transport de suprafață?
Tramvaiul 41, cel mai folosit mijloc de transport de suprafață, va circula de la 1 septembrie pe un singur fir, pe Podul Grant. Angajații Primăriei pentru această operațiune au montat deja o linie ”pendulă” pe Pod. Directorul STB, Andrei Creci, a confirmat că din data de 1 septembrie frecvența mijlocului de transport în comun va fi afectată de această situație. Despre această fapt a scris câteva rânduri și primarul general al Capitalei, Gabriela Firea.
Oficialul a redactat, săptămâna precedentă, pe contul său de Facebook, că de la 1 septembrie circulața tramvaiului 41 va fi reluată. De altfel, de pomptitudinea tramvaiului, care este scoasă din calcul, ne-a spus și Firea, admițând că timpii de așteptare vor fi mai mari, în condițiile în care tramvaiul era oricum foarte aglomerat. De asemenea, suplimentar se va înființa și linia navetă 643, cu cinci autobuze, care va funcționa între bucla Ghencea și Cora Lujerului.
„Se va circula <<la paletă>>, cum se spune în popor, adică pe un singur fir. Se va circula alternativ. Un tramvai dintr-un sens va trece, iar celălalt va aștepta. Frecvența tramvaiului 41 va fi afectată. La frecvența care a circulat tramvaiul 41 nu se mai poate ajunge pe un singur fir. Dar oricum, este mai bine decât cu liniile navetă, care oricum vor rămâne și ele pe traseu”, a Andrei Creci, directorul Societății de Transport București (STB).
Reamintim că circulația tramvaielor pe linia 41 a fost suspendată din 29 iunie până pe 1 septembie, pentru a se efectua lucrări la Podul Ciurel, Podul Grant și stația de metrou din Drumul Taberei. Soluția autorităților a fost să introducă zeci de autobuze în circulație pentru călătoriile acelei linii. Cât despre fluxul de călători deservit de linia 41, traseul aceste linii este 36 de tramvaie care asigură o capacitate maximă de mai bine de 7.000 de călători/h/sens.