Cum și când începe anul școlar 2020-2021. Planurile pregătite de Guvern
Asociațiile de părinți iau în calcul trei variante posibile de începere a anului școlar 2020-2021. Astfel, părinții propun ca elevii să fie chemați la școală normal, jumate acasă și jumate să facă lecții online sau toți să învețe de acasă, online.
Cum și când începe anul școlar 2020-2021. Ce planuri are Guvernul
Începerea anului școlar 2020-2021 este o mare necunoscută acum, în contextul epidemiei de coronavirus. Grupul interministerial care dezbate condițiile în care vor fi redeschise școlile, din toamnă, a primit de la Federația Națională a Asociațiilor de Părinți trei variante, în funcție de evoluția pandemiei de coronavirus. Prezență normală la școală, 50% la şcoală-50% online, 100% online / la clasele pregătitoare – a II-a, prezența fizică la școală indiferent de scenariu.
Premierul Ludovic Orban îi avertizeaza pe cei implicați în sistemul de educație să fie pregătiți de reînceperea cursurilor doar online, precizând că redeschiderea școlilor în septembrie depinde de evoluția pandemiei de coronavirus.
Ludovic Orban spune că orice copil va avea acces la educație
”Nu știm care va fi evoluția și trebuie să fim pregătiți pentru orice situație. Atât din punct de vedere al infrastructurii, cât și al logisticii. Noi trebuie să ne asigurăm că orice copil va avea acces la educație, să ne asigurăm că profesorii, învățătorii au capacitatea a transmite informații în orice fel de condiții, să pregătească cu mare migală începutul anului și să fim pregătiți pentru orice situație.
Am încredere în capacitatea dascălilor de a se adapta la orice situație, de a rămâne aproape de copii, chiar dacă nu toți vor fi în clase, chiar dacă legătura va fi o legătura prin fibră optică și prin intemediul ecranului de calculator”, spunea premierul Ludovic Orban.
Scenariul I, toții elevi merg la școală ca și în anii trecuți
Prima variantă propusă este cea ca elevii să revină la școală normal, ca și în anii trecuți. Al doilea scenariu propus este jumate dintre elevi acasă și jumătate să meargă la școală. Scenariul presupune împărțirea claselor și a grupelor în două grupe, cu alternarea două săptămâni prezența fizică la şcoală, cu doua săptămâni online. În acest caz, ora să fie de minimum 45 de minute. La clasele începătoare elevii ar trebui să se prezinte cu toții la școală, dar cu respectarea regulilor de distanțare socială, acolo unde infrastructura școlaă o permite.
Scenariul în care toții elevii să învețe de acasă, online
Al treilea scenariu ”este scenariul deloc agreat de către FNAP-IP, bazându-ne pe nemulţumirile elevilor/părinţilor/profesorilor din perioada semestrului 2 al anului şcolar 2019-2020– se aplică scenariul 2 prezentat mai sus – programe adaptate, profesori pregătiţi să predea online, dotare cu aparatură/internet”, precizează Federația. Documentul intergar propus de părinți poate fi consultat AICI.