Cum încep cursurile, de fapt, facultățile din România. Răsturnare de situație: ce reguli vor fi de la 1 octombrie
Situaţie fără precedent pentru studenţi! Cum încep cursurile, de fapt, facultăţile din România şi ce reguli vor fi de la 1 octombrie?!
Cum încep facultăţile din România cursurile
Emoţii mari pentru studenţii din acest an! În doar câteva zile, va începe noul an universitar, iar ministrul Monica Anisie, după o întâlnire cu rectorii, a făcut anunţul despre noile reguli. Conform Ministerului Educaţiei şi Cercetării, studenţii care vor merge fizic la cursuri trebuie să poarte mască în toate spaţiile închise şi să păstreze distanţa socială. Din păcate, regula se aplică şi în cămine, numărul de “chiriaşi” fiind mult redus: de la cinci la doi, lucru care va duce, cu siguranţă, la creşterea preţului chiriilor. Desigur, petrecerile sunt interzise.
De asemenea, a precizat Monica Anisie, în Bucureşti, şapte dintre facultăţile Universităţii din Bucureşti vor începe cursurile online, nu fizic, în timp ce studenţii altor 12 facultăţi vor face cursurile în sistem hibrid (cele în care este nevoie de practică său laborator).
Printre cei care vor merge fizic în sălile de curs, de la 1 octombrie, se numără studenții la medicină, cei de la teatru sau din anii terminali.
”S-a pus problema faptului că într o facultate, într-un spațiu, pot fi trei cazuri și nu are legătură cu întreagă universitate. Vom da normele săptămâna viitoare, dar se ia în calcul că apariția a trei cazuri pozitive într-o facultate, dar în diferite grupe, să nu ducă la închiderea întregii uniersități, ci doar a specializărilor în care sunt probleme″, a mai spus Ministrul.
Cheltuielile cu măștile și soluțiile de dezinfectare făcute de universități vor putea fi decontate din fonduri europene în valoare de 10 milioane de euro.
Studenţii şi-au dat examenele online
Sesiunea de vară a examenelor a avut loc online, în luna iunie a anului acesta. Acestea au fost înregistrate şi arhivate la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ superior.
„Noi aveam platforma deja funcţională, platformă pe care o folosim de ani buni pentru învăţământul la distanţă, pentru postarea cursurilor pe platformă. Deşi pare paradoxal, efortul profesorilor a fost mult mai mare. A trebuit să reformulăm subiectele pentru a le face în aşa natură încât să şi cronometrăm cât timp ar trebui să alocăm copiilor pentru a răspunde. În plus, a fost o relaţie permanentă cu studentul, inclusiv pe componentă de consultaţii. Dacă a avut ceva bun această pandemie, a fost faptul că ne-a unit pe noi, oamenii, mai mult decât până acum”, a spus Nicolae Istudor, rectorul Academiei de Studii Economice din Bucureşti.