Ca în mai toate sectoarele vitale, mai ales acum în pandemie, există un deficit de personal. O astfel de situație se regăsește în Mureș, la Inspectoratul pentru Situații de Urgență, unde există o lipsă de oameni.
În plină criză epidemilogică, din ce în ce mai multe instituții vitale pentru intervenții au o lipsă acută de personal.
Într-o astfel de situație se află și Inpectoratul pentru Situații de Urgență din Mureș. În acest moment aici sunt 300 de dosare depuse, din care au fost selectați numai 22 de persoane eligibile pentru un post de pompieri în cadrul structurii.
”În 2018, am fost încadrat ca și voluntar. După doi ani de zile s-a ivit această ocazie în perioada de risc epidemiologic și după o selecție amplă mi-am îndeplinit visul pe care mi l-am dorit de când eram copil. Am ajuns aici și pot să spun că nu știam toate atribuțiile, dar colegii m-au ajutat. Au fost sute de candidați pe un număr relativ mic de posturi.”, spune celor de la PRO TV, sergentul-major Vlad Florea.
Sergentul-major Vlad Florea este unul din cei 300 de candidați aleși pentru a intra în cadrul structurii din Mureș.
Ca în cadrul multor instituții de acest gen, și aici există un deficit de personal.
Oficialii din Inspectoratul pentru Situații de Urgență Mureș spun că sut mulți care doresc să se angajeze în inspectorat, crezând că vor avea un avantaj.
Angajările la Inspectoratul pentru Situații de Urgență Mureș, spune Colonelul Călin Handrea, inspector sef ISU Mureș, sunt pe perioada determinată. ”Nu știm cât va dura acest risc poate să fie o lună, un an sau poate mai mult.”
În cadrul structurilor pentru Inspectoratul pentru Situații de Urgență un viitor angajat, în funcția de pompier are nevoie de brevetul de pompier specialist personalului serviciilor de urgenţă profesioniste. Conform procedurilor, un candidat trebuie să îndeplinească următoarele condiții: