Cum arată drumul București – Bruxelles cu mașina. Ce a putut să vadă Dacian Cioloș pe drum
Traversarea Europei în vreme de pandemie este pentru oricine o aventură, date fiind restricțiile de circulație și regulile impuse de către autoritățile locale ale fiecărui stat. Pentru europarlamentarul PLUS, Dacian Cioloș, parcurgerea traseului dintre capitală și sediul Parlamentului European, până la Bruxelles, a reprezentat o ocazie de a descoperi efectele pandemiei asupra lumii. Liderul grupului Renew a prezentat drumul parcurs printr-un clip video postat pe pagina sa de Facebook.
Care au fost motivele deplasării la Bruxelles a lui Dacian Cioloș
După o perioadă de șapte săptămâni de telemuncă în autoizolare, Dacian Cioloș a explicat necesitatea acestei deplasări. El a motivat drumul prin pregătirea unor decizii importante, în calitate de europarlamentar. Acesta este implicat în stabilirea bugetului european și al planului european prin care Uniunea ar urma să se redreseze în urma crizei COVID-19. Cu ocazia acestei deplasări, liderul PLUS a considerat oportun momentul pentru a arăta tuturor fața Europei afectate de pandemie. Cioloș a filmat nu doar traseul, ci și cozile din vamă și parcările în care a făcut pauză.
Ce a descoperit Dacian Cioloș pe drumul spre Bruxelles
O Europă pe care parcă timpul a înghețat-o. O Europă paralizată de un virus, acesta este sentimentul care l-a marcat pe Dacian Cioloș pe întreg parcursul drumului dintre București și Bruxelles.
Liderul PLUS a explicat întreaga sa experiență, pe care însă nu a putut să o cuprindă în suficiente cuvinte pentru a explica trăirile resimțite.
Într-o singură noapte, am trecut prin trei puncte de frontieră și tot atâtea controale, de intensitate descrescătoare. Magazinele din parcări vând doar apă, ceva băuturi răcoritoare și snacksuri. Ici și colo mai găsești ceva sandvișuri. Purtarea măștii e obligatorie pentru a intra în benzinăriile din Germania. În Austria nu am văzut stații de benzină deschise noaptea, în afară de cele cu sistem de plată automată, cu cardul. Cu rare excepții, până în Germania, mai bine de două treimi din autoturismele și microbuzele pe care le-am văzut pe autostradă aveau numere de înmatriculare românești, descrie Dacian Cioloș.