Cum ar putea reveni elevii la școală. Proiectul prevede un nou orar, în schimburi de 15 copii
Inspectoratul Școlar al Municipiului București propune Ministerului Educației un proiect privind reânceperea şcolii, respectiv a reveniri elevilor la cursuri, în contextul epidemiei de coronavirus din ţara noastră.
Cum ar putea reveni elevii la școală. Proiectul prevede un nou orar, în schimburi de 15 copii
Conducerea Inspectoratului Şcolar Bucureşti are propria variantă a reânceprii şcolilor, scrie observatorulph.ro. Astfel, potrivit documentului Inspectoratului Şcolar Bucureşti, în primele două săptămâni ar trebui să revină la cursuri elevii claselor a VIII-a și a XII-a, adică elevii care vor fi examinați și pregătiți în vederea susținerii examenului de Evaluare Națională şi elevii care vor susţine examenul de Bacalaureat.
De asemenea,îÎn următoarele două săptămâni ar urma să revină la orele de curs ceilalți elevi. Aceştia ar trebui să reânceapă şcoala în două schimburi, cu maximum 15 elevi într-o sală de curs. Aceştia vor fi ascultați în baza recapitulărilor și li se vor încheia mediile.
Elevii claselor I-IV nu mai revin la şcoală în acest an şcolar
Potrivit variantei Inspectoratului Şcolar Bucureşti, elevii claselor I-IV nu vor mai reveni la școală. elevii claselor I-IV vor primi calificative exclusiv online.
Ministrul Educaţiei, Monica Anisie, a dat asigurări că anul şcolar 2020-2021 se va încheia indiferent de situaţie, iar examenele Naţionale vor fi susţinute de către elevi, respectiv Evaluarea Naţională şi Bacalaureatul.
Alte state europene nu mai redeschid şcolile
„La acest moment pot să le spun părinţilor, elevilor şi studenţilor că vom încheia într-o formă sau alta anul şcolar. Finalizarea anului școlar se va realiza, iar examenele naționale vor fi date.
Deci Evaluarea Națională și Bacalaureatul, am spus-o de la început, că se vor ține și că vom încheia anul școlar spuneam într-un fel sau altul pentru că unele state europene au decis să nu mai redeschidă școlile și să încheie situația, de exemplu în Franța, pe baza a ceea ce s-a întâmplat în semestrul I, sau altele au continuat în formatul online, iar altele online sau în format tipărit au transmis către elevi material didactic prin care elevul să-şi continue învăţarea de acasă.
Prin urmare găsim soluţia cea mai bună şi soluţia prin care copilul nu este expus îmbolnăvirii – cred că este cel mai important lucru la care trebuie să ne gândim„, a precizat Monica Anisie.