Cum a rămas o bătrână de 91 de ani fără pensie şi curent electric. E strigător la cer ce au făcut autorităţile
Fiecăruia dintre noi, măcar odată ni s-a întâmplat să vem probleme cu banca, fie din cauza unor erori de sistem, sau din alte motive, dar măcar am știut ce și cum să facem. Dar când vorbim de o femeie de 91 de ani, deja totul devine mai mult decât o simplă eroare, mai ales atunci când banca a declarat-o decedată, femeia pierzându-și astfel toată agoniseala și pensia. Citește mai departe și află cum a rămas o bătrână de 91 de ani fără pensie şi curent electric.
Cum a rămas o bătrână de 91 de ani fără pensie dintr-o eroare bancară
Fiecare dintre noi avem în familie oameni în vârstă care au muncit o viață pentru a avea o pensie și a-și putea trăi ultimi ani din viață într-un mod onorabil. Dar, din când în când, mai sunt cazuri de oameni în vârstă care, ajunși la o vârstă mult mai înaintată, rămân singuri, iar banii pe care-i primesc sub formă de pensie este ultima lor modalitate de a mai trăi.
Dar cum ar fi ca o bancă, din motive halucinante, să declare o persoană în vârstă decedată, ulterior să se folosească de bani, iar efectele să fie devastatoare pentru persoana în cauză.
Este cazul unei erori flagrante a unei bănci din Marea Britanie, Barclays, care a închis contul unei femei de 91 de ani după ce aceasta a informat banca că soțul ei a murit. Ca urmare a decizie băncii, femeii în vârstă de 91 de ani i-a fost oprită plata pensiei, a indemnizațiilor și a accesului la bancă după ce, din cauza unei erori bancare, a fost declarată moartă, în locul soțului.
Vezi și: ANAF, cu ochii pe românii care muncesc în Anglia. Ce a primit acasă un bărbat din Târgu Neamţ
Totul a plecat de la intenția bătrânei de a înștința banca de decesul soțului, și ca urmare ceruse instituției bancare de a șterge numele defunctului ei soț din contul lor comun și înlocuit cu cel al fiicei sale, care are acces la contul ei.
„Cu toate acestea, în schimb, pensionara a fost marcată ca fiind moartă, ceea ce a însemnat că pensia și prestațiile sale au fost returnate Departamentului pentru Muncă și Pensii, iar debitele sale directe au fost oprite.”, scriu cei de la The Independent.
Cum au rezolvat situația reprezentanții băncii
Femeia a mers de două ori la cea mai apropiată sucursală Barclays și, în ambele ocazii, personalul i-a spus că a fost marcată ca fiind decedată. De asemenea, banca a refuzat să discute cu fiica sa, deoarece accesul terților fusese revocat și contul închis.
Bătrâna de 91 de ani primise o grămadă de scrisori de la companii și de la consiliu care îi cereau plăți după ce i-a fost întreruptă alimentarea cu energie electrică și linia telefonică, „singurul ei mijloc de a lua legătura cu lumea exterioară”, potrivit fiicei sale.
„Banca a blocat veniturile mamei mele și i-a tăiat singurul mijloc de a lua legătura cu lumea exterioară. În ultima lună a cumpărat mâncare cu cele 250 de lire sterline care îi rămăseseră în numerar și este îngrozită că va rămâne fără bani.
Până în prezent, Barclays nu a răspuns la cererile noastre ca ei să o repună în drepturi și să îi ceară plățile de pensie antedatate.”, povestește femeia.
În cele dn urmă, după mai multe intervenții, banca a remediat eroarea, femeia având în cele din urmă acces la cont, rezolvându-și și restul de datorii acumulate în periaoda în care nu a avut acces la bani, ulterior apărând și o decalrație a băncii, prin intermeidul unui purtător de cuvânt al Barclays:
„Ne cerem scuze fără rezerve pentru neplăcerile și inconvenientele pe care acest lucru le-a provocat clientului nostru loial.
Putem confirma că debitele directe au fost restabilite, plățile pentru pensia de stat au fost primite, contul a fost modificat în nume comun și a fost oferit un gest de bunăvoință pentru deranjul cauzat.”