Compania din România care a investit 10 milioane de euro dintr-un foc: ‘Mers pe sârmă deasupra prăpastiei în 2022’
La nivel european, cel mai important produs al industriei de cofetărie este reprezentat de produsele de patiserie. În cadrul acestui segment sunt incluse și produsele celebre, cunoscute sub numele de pufuleți. În România, la acest moment, sunt destule companii producătoare, dar datele arată că una dintre acestea a investit 10 milioane de euro dintr-un foc, dar tendința pieței este una descurajatoare.
Efectele devalorizării leului și în piața de pufuleți
Pufuleții, acele simpatice produse făcute din făină de porumb, au fost și sunt unele din cele mai la îndemână produse pentru fiecare dintre noi. Numai că, în ultimii ani, ca urmare a crizelor economice și a scăderii puterii de cumpărare, inclusiv acest segment a avut de suferit.
În ultimul an s-au văzut efectele, spun producătorii, majoritatea clienților orientându-se spre produsele de acest tip la gramaje mult mai mici. Într-o perioadă de criză, era de așteptat ca vânzările să mai scadă, iar rata inflației, cel puțin pe plan local, să ducă la o scădere a puterii de cumpărare a românilor, chiar și la aceste produse care sunt relativ ieftine, în comparație cu alte produse alimentare de panificație.
Producătorul a investit 10 milioane de euro dintr-un foc
Unul din producătorii de pufuleți din România, recunoaște aceste situații, spunând că „2022 a fost un an al extremelor, cu vânzări în creștere, oportunități de extindere așa cum nu am mai întâlnit până acum, dar în același timp cu explozia tuturor costurilor.”
Directorul general și acționar al companiei Phoenixy, producătorul pufuleților sub marca Gusto, declară celor de la Profit.ro că lucrurile, deși aparent pozitive, nu au fost chiar așa cum se aștepta:
„Totul a fost ca un mers pe sârmă deasupra unei prăpastii. Vânzările au crescut cu 20% , am investit 10 milioane de euro, iar profitul a fost extrem de mic, dar a existat”, spune pentru Profit.ro Eliodor Apostolescu, director general și acționar Phoenixy.
„Întotdeauna în situații de criză apar multe probleme”
Conform oficialului, produsele sale, pufuleții marca Gusto, au avut o creștere, deși puterea de cumpărare a scăzut, pe toate piețele unde sunt exportate, inclusiv în România, cu toate că așteptările erau mult sub cifrele momentului. Cu toate astea, cel puțin pentru 2023, compania se focusează pe stabilizarea profitului, dar și pe creșterea organică a companiei pe piețele pe care-și exportă produsele sale:
„Întotdeauna în situații de criză apar multe probleme, dar și oportunități pe care un management bun le poate fructifica. În cazul nostru, oportunitatea au reprezentat-o piețele în care tradițional se vindeau produse din Ucraina și Rusia și care anul trecut s-au orientat mult către producători europeni.
(..)În urma crizelor generate de pandemie și apoi de război, companiile și-au consumat resursele, profitul a ajuns la limita minimă sub care acestea nu mai pot supraviețui (cred că vom asista la un lanț de insolvențe în prima jumătate a anului), deci nu mai există loc de scădere. Acum orice scădere va însemna falimentul companiilor și toți sunt constienți de acest lucru”, mai spune Eliodor Apostolescu.
Deși orientarea clienților în acest an este către produse la gramaje mai mici, asta însemnând o diminuare a producției, CEO-ul companiei este încrezător în creșterea vânzărilor, chiar dacă actuala criză a generat probleme.