Compania aeriană low-cost care intră în România. Cum vor fi prețurile biletelor

de: Stan Nicu
05 03. 2023

Am aflat care este compania aeriană low-cost care intră în România. Cum vor fi prețurile biletelor la noua companie, care va începe să opereze pe piața românească din luna iunie a acestui an.

O companie Low Cost și-a anunțat intrarea pe piața româneasă. Ce prețuri va avea

Compania low-cost norvegiană Norwegian se pregătește să intre pe piața din România. Norwegian va opera în România din luna iunie a lui 2023, zboruri comerciale regulate din și spre țara noastră.

Nici nu a intrat pe piață că deja compania anunță scumpiri ale biletelor cu aproximativ 20%, începând din vară.

De când zboară Norwegian în România

Astfel, operatorul norvegian va lansa prima rută pe 23 iunie, între capitalele Norvegiei și României.

Această rută a fost operată până în septembrie 2022 de Blue Air, iar acum doar Wizz Air mai operează zboruri spre aeroportul Sandefjord Torp, situat la 120 de kilometri de capitala Norvegiei.

Blue Air a intrat în faliment în 2022

Pe de altă parte, pe data de 6 septembrie 2022 călătorii au rămas cu ochii în soare după ce Blue Air a anunțat că își anulează toate zborurile.

Astfel, mulți dintre românii care așteptau să plece spre destinațiile Blue Air au rămas în mână cu bilete de avion cu zbor anulat.

Inițial se anunțase că 400 de zboruri au fost anulate până pe data de 12 septembrie 2022, după care s-a aflat că Blue Air, de fapt, a intrat în faliment.

Ce datorii avea Blue Air

Având datorii de 230 de milioane de euro și un ajutor de stat de 60 de milioane de euro care nu a mai fost returnat, Blue Air a fost preluată de stat.

Compania românească mai trăise ceva asemănător cu zece ani în urmă, atunci când a fost preluată din insolvență de Teodor Rada și alți trei acționari.

Wizz Air nu a exploatat momentul la maxim

Wizz Air a profitat de asta și la câteva zile anunța că suplimentează capacitățile de zbor de pe piața din România, cu cinci avioane și noi rute. Chiar și așa, Wizz Air nu a reușit să ia locul Blue Air.

De ce nu a reușit Wizz Air

„Într-adevăr, în ceea ce privește situația la Blue Air, am făcut pași înainte, dar nu în totalitate, pentru că pur și simplu nu avem capacitate disponibilă la acest moment.

În ciuda faptului că avem 171 de avioane în flotă, aceste avioane zboară. Nu putem să mutăm avioanele așa de repede”, a spus, în octombrie, József Váradi.

Acum, cine știe, poate Norwegian va deveni un înlocuitor al Blue Air pe piața low-cost din România prin intrarea sa pe piață.