Turkish Airlines, una dintre cele mai mari companii aeriene din lume, se află în centrul unei controverse din cauza unor plângeri repetate legate de prezența ploșnițelor în aeronavele sale. Pasagerii care au călătorit pe rute internaționale, precum Johannesburg–Istanbul și Washington–Istanbul, au raportat recent experiențe neplăcute, care ridică semne de întrebare cu privire la standardele de igienă ale companiei.
Problemele cu ploșnițele au fost semnalate pentru prima dată în luna martie a anului trecut, dar compania aeriană nu a luat încă măsuri decisive pentru eradicarea acestor insecte. În ciuda reacțiilor negative și a plângerilor oficiale depuse de pasageri, situația pare să persiste.
În octombrie 2024, doi călători au declarat că au întâlnit ploșnițe pe zborurile Turkish Airlines, iar alți pasageri au raportat urme de mușcături și prezența insectelor în diverse zone ale aeronavelor, inclusiv pe scaune, în pături și în compartimentele de bagaje.
Patience Titcombe, o femeie de 36 de ani din Phoenix, a relatat o întâmplare șocantă de pe un zbor Turkish Airlines din Johannesburg spre Istanbul. În timpul călătoriei, ea a observat un mic gândac pe scaunul său. „Aproape că l-am îndepărtat, dar prietena mea m-a oprit și mi-a spus: Este un gândac de pat”, a povestit Titcombe pentru New York Times.
Titcombe, care mai avusese experiențe cu aceste insecte când locuia în Philadelphia, și-a dat imediat seama de gravitatea situației. A făcut o fotografie a insectei și a cerut ajutorul unei însoțitoare de bord, însă susține că a fost ignorată.
Ajunsă la destinație, femeia a luat măsuri drastice pentru a se proteja: „A trebuit să mă dezbrac la aeroport și să-mi schimb hainele pentru că am copii. Dacă am adus acasă gândaci de pat?”
În ciuda dovezilor și a plângerilor depuse la Turkish Airlines, Titcombe susține că cererile ei au fost respinse. Dezamăgită de răspunsul companiei, ea a ales să-și împărtășească experiența pe rețelele sociale, unde a descoperit că și alți călători au avut probleme similare.
Alte mărturii venite de la pasageri confirmă situația îngrijorătoare. Unii dintre aceștia au declarat că au găsit ploșnițe nu doar pe scaune, ci și în pături și bagaje. O parte dintre cei afectați au postat imagini și mesaje critice pe rețelele sociale, cerând explicații și acțiuni din partea companiei aeriene.
„Este inacceptabil ca o companie de talia Turkish Airlines să ignore astfel de plângeri. Călătoria noastră a fost un coșmar”, a scris un alt pasager pe o platformă de socializare.
În ciuda numărului tot mai mare de reclamații, Turkish Airlines nu a emis până acum un răspuns clar cu privire la măsurile pe care intenționează să le ia. Pasagerii continuă să solicite acțiuni urgente pentru curățarea și dezinfectarea aeronavelor afectate, dar compania pare să trateze problema cu indiferență.
Cu milioane de pasageri anual și o reputație de lider în industria aeriană, Turkish Airlines riscă să-și piardă încrederea călătorilor dacă aceste probleme nu sunt soluționate rapid. Experiențele negative, amplificate de rețelele sociale, ar putea afecta grav imaginea companiei.
Până la momentul redactării acestei știri, Turkish Airlines nu a oferit un punct de vedere oficial cu privire la acuzațiile pasagerilor și la soluțiile pe care le are în vedere pentru a preveni astfel de incidente pe viitor.