Comedia bate politica în România. Ce s-a întâmplat aseară la TV, record în 2021
Ieri posturile TV din România, mai ales cele de știri, au transmis în direct votul moțiunii de cenzură din Parlamentul României. Cu toate astea audiențele cele mai mari nu le-au făcut dezbaterile politice ulterioare votului. Posturi ca Digi 24, Antena 3, Realitatea sau România TV nu au fost pe placul telespectatorilor români. PRO TV, în schimb, a reușit încă odată audiențe record pentru seara de marți.
PRO TV face audiențe record cu serialul „Las Fierbinți”
Ziua și seara de marți a fost dominată de moțiunea de cenzură împotriva Guvernului condus de Florin Cîțu. Posturile de știri au transmis aproape integral ședința din Parlament, ulterior având dezbateri pe marginea demiterii guvernului. În schimb, segmentul de seară a trecut, cel puțin din punct de vedere al audiențelor, de partea PRO TV și Kanal D.
La ora la care canalele de știri dezbăteau votul, PRO TV și Kanal D difuzau, în prime time la ora 20:30, serialele „Las Fierbinți”, respectiv „Doctorul minune”. Datele Kantar Media au scos în evidență faptul că PRO TV în acest interval orar a dominat piața, cu peste 2,1 milioane de români. Kanal D, pe același segment, a avut peste 1,2 milioane de români în fața micilor ecrane. Pe locul trei cu peste 800.000 de români, s-a situat Antena 1 care a difuzat sezonul 4 din „Asia Express”.
Lucrurile aveau să se schimbe după ora 21:30. Pe PRO TV era difuzată emisiunea „Căsătoriți pe nevăzute”, având peste 1 milion de telespectatori. În același interval orar Kanal D difuza celălalt serial, „Nehir”. Atena 1 a rămas pe locul 3, cu 888.000 de telespectatori, la nivel național, difuzând „Asia Express”.
Pe segmentul național, Antena 3, România TV și Realitatea Plus s-au poziționat pe locurile 4, 5 și 6, cu 476.000, 439.000 și respectiv 212.000 telespectatori interesați de politic a românească.
PRO, pe segmentul comercial și urban, rămâne lider
Pe celelalte două segmente, comercial și urban, liderul incontestabil este tot PRO TV, cu cele două producții difuzate. Pe locul doi a fost urmat de Antena 1 cu 570.000, respectiv 269.000 de telespectatori pe urban și comercial. Kanal D pe aceste două segmente a fost pe locul al treilea cu 513.000, respectiv 151.000 de telespectatori.
Suprinzător este, însă, Digi 24, având un rating bun pe comercial, cu 34.000 de telespectatori. De cealaltă parte, pe urban Digi 24 a ocupat un rușinos loc 10, cu doar 71.000 de români interesați de politică. Antena 3, și România TV, cu 34.000, respectiv 32.000 de români, pe segmentul comercial au ocupat locurile 3 și 5. Pe segmentul urban ocupă locurile 4 și 5, cu 280.000, respectiv 240.000 de telespectatori în fața micilor ecrane.
Așa dar, deși o zi plină de evenimente politice importante, PRO TV și comedia au bătut politica, în ziua de marți 4 octombrie 2021.