Cod Rutier: cele mai banale motive pentru care șoferii pot lua până la 2.900 de lei amendă
Șoferii au luat nu de puține ori amenzi din motive abia înțelese de oamenii legii. Polițiștii s-au văzut, însă, nevoiți să îi mustreze chiar și din cauza unor motive extrem de banale. Ce lucruri simple le pot scoate până la 2.900 de lei din buzunare conducătorilor auto?
Cod Rutier 2020: Motive banale care le aduc șoferilor amenzi de până la 2.900 de lei
Codul rutier s-a schimbat semnificativ în ultimul an. Acest lucru s-a putut vedea atât în prevederile în ceea ce privește regimul sancțiunilor, cât și în procedura de obținere a permisului de conducere. Schimbarea care a făcut valuri în rândul șoferilor este folosirea telefonului în orice fel din momentul în care aceștia se află în mișcare. Amenda pentru un lucru extrem de banal, dar pe care mulți îl încalcă, este cuprinsă între 580 de lei și 725 de lei. Cu toate astea, este de departe cea mai mare amendă pe care o poate primi un conducător auto. Șoferii pot plăti amenzi situate între 290-435 de lei și 3.045-14.500 de lei pentru contravențiile rutiere.
-clasa I: două sau trei puncte-amendă (290 sau 435 de lei);
-clasa a II-a: patru sau cinci puncte-amendă (580 sau 725 de lei);
-clasa a III-a: de la şase la opt puncte-amendă (de la 870 la 1.160 de lei);
-clasa a IV-a: de la nouă la 20 de puncte-amendă (de la 1.305 la 2.900 de lei);
-clasa a V-a: de la 21 la 100 de puncte-amendă (de la 3.045 la 14.500 de lei).
Fapte care-ți pot aduce suspendarea permisului:
Faptele cele mai dure care se pedepsesc strict cu suspendarea permisului de conducere pleacă de la conducerea sub influența băuturilor alcoolice și ajung până la depășirea vitezei maxime admise drumului în care se află șoferul în cauză.
-conducerea sub influenţa băuturilor alcoolice, dacă fapta nu constituie, potrivit legii, infracţiune;
-conducerea vehiculului cu defecţiuni grave la sistemul de frânare sau la mecanismul de direcţie, constatate de poliţia rutieră împreună cu specialiştii Registrului Auto Român;
-neoprirea la trecerea la nivel cu calea ferată când barierele sau semibarierele sunt coborâte ori în curs de coborâre sau când semnalele cu lumini roşii şi/sau sonore sunt în funcţiune;
-depăşirea cu mai mult de 50 km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv şi pentru categoria din care face parte autovehiculul condus, constatată, potrivit legii, cu mijloace tehnice omologate şi verificate metrologic.