Cod Rutier 2022. Schimbarea majoră pe care șoferii o așteptau mai ceva ca pâinea caldă!

de: Ionuț Vieru
13 06. 2022

Codul Rutier este modificat din nou. Vizați de noile modificări sunt viitorii șoferi, dar și instructorii auto. Elevii școlilor auto ar putea da examenul auto oriunde în țară, nu doar în localitatea de domiciliu.

Noi modificări în Codul Rutier 2022

Viitorii șoferi candidații ar putea să dea examenul auto la orice autoritate competentă de pe teritoriul României, nu doar în localitatea unde au domiciliul, așa cum este în momentul de față. Acest lucru este unul pozitiv, deoarece ar putea reduce aglomerația și programările care acum se fac pe termen lung.

De asemenea, tot de acolo ar putea ridica și permisul auto. Totodată, schimbările vizează modul în care candidații fac școala de șoferi în care se pregătesc. Cei care vor să obțină permisul auto vor fi nevoiți să dea mai întâi examenul teoretic, abia apoi să facă orele de pregătire practică.

Această nouă regulă a fost introdusă deoarece, în momentul de față, durează câteva săptămâni sau chiar luni pentru ca elevii să fie programați pentru proba de traseu.

Ultima modificare este aceea că, în momentul în care elevii vor da examenul auto practic, în mașină să fie prezent atât polițistul, cât și instructorul auto. Parlamentarii sunt de părere că acest lucru ar reprezenta un sprijin psihologic pentru candidați.

Noul proiect se află deocamdată în dezbatere la Senat. Mai întâi trebuie să treacă de camera decizională, Camera Deputaților, apoi va fi promulgat de președinte pentru a intra în vigoare.

Fără pedepse pentru comportament agresiv și dovadă cu drept de circulație pentru vitezomani

Deputații de la PSD, UDMR și PNL au votat în bloc pentru eliminarea articolului care definea comportamentul agresiv la volan. Conducătorul auto era sancționat cu suspendarea permisului pentru 30 de zile pentru asemenea abateri.

De asemenea, șoferii vitezomani prinși pe radar care circulă cu peste 70 km/h peste limita maximă de viteză primesc dovadă cu drept de circulație, asta după ce li se suspendă permisul.

„Cred că nu va mai fi o spaimă la fel de mare radarul. Pentru că practic se merge către respectarea normei de viteză atunci când trecem prin dreptul aparatului radar și apoi mersul cu orice altă viteză, că din moment ce nu putem fi opriți, din moment ce constatarea se face fără oprire, nu mai există consecințe. Legile fizicii rămân aceleași. Tot la 62 de km pe oră, impact frontal cu obstacol fix, un om nu mai poate supraviețui indiferent ce spune legea”, a spus Emil Gâtej, expert în conducerea defensivă.

Din păcate, țara noastră se află pe ultimul loc în UE în clasamentul siguranței rutiere. Numărul șoferilor care circulă peste viteza legală va crește dacă aceste măsuri sunt adoptate, spun experții în conducere defensivă.