Coca Cola și Pepsi au schimbat rețeta? Ce spun reprezentanții Coca Cola, după ce Mihaela Bilic a spus că băutura nu mai conține cafeină

de: Andrei Simion
27 09. 2024

Coca-Cola și Pepsi, două dintre cele mai cunoscute și consumate băuturi răcoritoare din lume, au surprins fanii printr-o modificare discretă a rețetelor lor. Cei care au savurat aceste băuturi de-a lungul anilor nu au fost avertizați despre schimbările din compoziție, iar unii consumatori au remarcat diferențe subtile de gust. Medicul nutriționist Mihaela Bilic a tras un semnal de alarmă cu privire la această practică, afirmând că este nedrept să nu informezi publicul despre astfel de modificări, mai ales atunci când ele pot avea un impact asupra sănătății.

Modificări în rețeta Coca Cola și Pepsi? Postarea Mihaelei Bilic

În mediul online, medicul nutriționist Mihaela Bilic a relatat despre Coca-Cola și Pepsi că au eliminat cafeina din rețetele originale, înlocuind-o cu aromă de cafeină.

„Breaking news: Coca-cola și Pepsi-cola nu mai conțin cafeină! Am descoperit acest lucru întâmplător și nu știu să vă spun de ce și când au schimbat rețeta. Consider că este nedrept să nu informezi consumatorii despre această decizie, care schimbă radical efectul produsului. Nu știu dacă asta s-a întâmplat doar în Europa sau la nivel mondial. Și sper să nu spună că au făcut-o pentru binele nostru, este jenant! Aroma de cafeină e cu siguranță mai ieftină decât cafeaua, mulți beau, puțini cunosc/știu/înțeleg…. Coca-Cola fost inventată în 1886 de un farmacist, brevetată ca medicament și folosită pe front în tratamentul dizenteriei. Fără coca și fără cafeină nu mai e nimic interesant în produsele tip Cola…poate doar sticla reciclabilă”, a scris dr. Bilic pe rețelele sociale.

Coca Cola, lămuriri despre rețetă. Ce s-a schimbat, de fapt

Reprezentanții companiei Coca Cola au ținut să vină cu precizări, după ce în spațiul public au apărut aceste informații.

”Cafeina a fost și continuă să fie folosită în produsele Coca-Cola cu rol de aromă. Este unul dintre ingredientele care ajută la crearea gustului unic Coca-Cola și este încadrată, conform legislației specifice, la categoria “arome”  fiind folosită într-o cantitate redusă, respectiv 32 de mg într-o doză de 330 ml de produs. 
Rețeta de Coca-Cola nu s-a modificat, ce s-a schimbat însă a fost modul de listare a ingredientelor pentru a respecta cele mai recente regulile de etichetare din cadrul Regulamentului European in vigoare.
Conform legislatiei specifice, cafeina poate fi adaugată în produse și cu scop fiziologic. În aceste situații însă cafeina nu mai este considerată aromă, cantitatea fiind mult mai mare (peste 150mg/l), iar regulile de etichetare fiind, de asemenea, diferite, presupunând adaugarea unor declarații suplimentare. Nu este însă cazul produselor Coca-Cola Original sau Coca-Cola Zero Zahăr unde cafeina este adaugată doar ca aromă, deci într-o cantitate mult mai mică.”, este poziția Coca Cola, transmisă către redacția Playtech.

Impactul acestor schimbări asupra gustului și sănătății

Modificările subtile în rețetă pot influența percepția consumatorilor asupra băuturii. Deși fanii Coca-Cola și Pepsi nu au simțit diferență în gust, celebrele companii nu au făcut anunțuri publice despre aceste schimbări.

Medicul nutriționist Mihaela Bilic a criticat decizia Coca-Cola și Pepsi de a schimba rețeta fără a informa în mod transparent publicul. Ea consideră că astfel de schimbări, chiar dacă sunt motivate de dorința companiilor de a oferi produse mai „sănătoase”, ar trebui comunicate clar consumatorilor, pentru ca aceștia să poată face alegeri informate.

Citește și Nu este o eroare: Ireal cât zahăr are Fanta de portocale, de fapt. Sigur nu o să mai vrei să bei așa ceva

Putem vorbi de lipsă de transparență?

Acest tip de schimbare fără informarea clară a publicului nu este nou în industria alimentară. În trecut, multe companii au făcut ajustări similare în rețetele lor, în special în ceea ce privește conținutul de sare, zahăr și grăsimi, sub presiunea reglementărilor guvernamentale și a campaniilor de sănătate publică. Totuși, consumatorii devin din ce în ce mai atenți la ceea ce pun pe masă și așteaptă o transparență sporită din partea companiilor.

În mod paradoxal, în ciuda intenției de a crea produse „mai sănătoase”, companiile riscă să-și piardă clienții fideli dacă nu comunică deschis aceste modificări.

Vezi și Fructul care elimină rapid oboseala și stimulează creierul. Mihaela Bilic: “E de la îndemâna oricui”

Schimbările din rețetele Coca-Cola și Pepsi, care au inclus eliminarea cafeinei, generează controverse. Lipsa de transparență în ceea ce privește aceste ajustări a atras critici din partea unor experți precum Mihaela Bilic, care consideră că este dreptul consumatorilor să fie informați.