Cine se află în spatele Trendyol, gigantul care domină piața de fashion din România. A ajuns la vânzări-record în doar 8 luni
Trendyol, unul dintre cei mai mari jucători din e-commerce-ul global, îşi face simţită prezenţa pe piaţa din România. Cu un acţionar majoritar în persoana gigantului Alibaba şi investiţii masive în infrastructura locală, compania îşi propune să redefinească shopping-ul online pentru români.
Povestea de succes a companiei Trendyol
Trendyol a fost fondată în 2010 de Demet Mutlu, o antreprenoare vizionară care a transformat o idee în cel mai mare marketplace din Turcia. În 2018, compania a atras atenţia gigantului chinez Alibaba Group, care a investit 728 de milioane de dolari pentru a deveni acţionar majoritar, deţinând acum 86,5% din acţiuni.
Trendyol a devenit primul decacorn din Turcia în 2021, fiind evaluată la 16,5 miliarde de dolari. Această performanţă a fost posibilă datorită investiţiilor masive atrase de la General Atlantic, SoftBank Vision Fund 2 şi fonduri suverane din Emiratele Arabe Unite şi Qatar.
Expansiunea rapidă în Orientul Mijlociu şi Europa demonstrează că Trendyol nu doar că înţelege piaţa locală, dar ştie să capitalizeze oportunităţile globale.
Intrarea agresivă pe piaţa românească
România este una dintre pieţele-cheie pentru Trendyol în Europa de Sud-Est. Compania a anunţat investiţii de zeci de milioane de euro în următorii ani, cu obiective clare: deschiderea unui birou local, construirea unui depozit logistic în apropierea Bucureştiului şi atragerea unui portofoliu diversificat de branduri.
Strategia Trendyol pentru România începe cu înrolarea în platformă a unor branduri mari, cu experienţă în vânzările online, urmând să integreze treptat mărci de dimensiune medie şi mică. Pe lângă articolele de fashion şi pentru casă, care domină momentan oferta, platforma îşi propune să adauge categorii precum cosmetice, electronice şi cărţi, replicând succesul din Turcia.
Citește și Gigantul online care vine în România. Lovitură dură pentru Emag. Va fi marele lui rival!
Alibaba, motorul din spatele expansiunii globale
Succesul Trendyol nu ar fi fost posibil fără sprijinul strategic şi financiar al Alibaba. Grupul chinez a investit peste un miliard de dolari în Trendyol între 2018 şi 2020, asigurându-i un avans semnificativ în infrastructură, tehnologie şi expansiune.
Această relaţie a transformat Trendyol într-un jucător competitiv pe pieţele internaţionale, iar birourile din România şi Germania sunt doar începutul unei prezenţe europene mai puternice.
Cu o strategie bine definită şi resurse financiare impresionante, Trendyol îşi propune să cucerească piaţa românească şi să devină un nume de referinţă pentru cumpărăturile online. Timpul va arăta dacă acest gigant turcesc îşi va atinge obiectivele ambiţioase în România.