Am aflat cine este, de fapt, patronul LIDL şi Kaufland, cele două magazine în care românii își lasă o bună parte din venituri. Se ştiu puţine despre el, însă este cunoscut faptul că este cel mai bogat om din ţara lui acum, având miliarde de euro.
Români își fac cumpărăturile zilnic în Lidl sau Kaufland, însă nu au nicio idee pe cine îmbogățesc, de fapt, cine este patronul acestor magazine.
Cum era de așteptat, patronul Lidl și Kaufland este din Germania, fapt care îl face să fie cel mai bogat neamț.
Dieter Schwarz este cunoscut în prezent în mediul de afaceri ca fiind proprietarul grupului Schwarz, administratorul lanțurilor de magazine Lidl și Kaufland.
Dieter Schwarz are 83 de ani și a devenit cel mai bogat om din țara sa, averea lui detronând averea acționarilor majoritari de la BMW. Dieter Schwarz a reușit să crească substanțial vânzările din zeci de mii de magazine pe care le deține și, în plus, s-a dovedit a fi de-a dreptul inspirat atunci când a făcut investiții în companii de reciclat, dar și în producția de alimente sau de hârtie.
Dieter Schwarz a preluat compania, de la tatăl său, în anul 1977 și, de atunci, după mai multe investiții inspirate și extinderea companiei de magazine alimentare a reușit să ajungă în topul celor mai bogați oameni din lume.
Puțini știu dar primul magazin Lidl a apărut în anul 1930. La acea vreme era magazin de fructe tropicale, se numea A. Lidl & Cie., și a fost deschis la Heilbronn, Germania, de omul de afaceri Josef Schwarz.
După, afacerea a fost numită Lidl & Schwarz KG și a ajuns de la o afacere cu fructe tropicale la un depozit angro de produse alimentare.
Dieter Schwarz, născut pe 24 septembrie 1939, este singurul fiu al lui Josef Schwarz. Acesta a absolvit liceul și după a făcut o școală în domeniul comercial, chiar în compania tatălui lui. Din 1963 a devenit unicul director general al Lidl & Schwarz KG.
La 10 ani după, Dieter Schwarz a vrut să se extindă pentru a include magazine cu autoservire similare cu cele din SUA.
Omul de afaceri nu avea un nume pentru afacerea lui, astfel că l-a contactat pe pictorul local Ludwig Lidl, o rudă a tatălui său. Pictorul i-a vândut drepturile de denumire lui Dieter Schwarz, iar fondatorului companiei i-a fost permis să-și numească magazinele Lidl.
Astfel, în anul 1977 Dieter Scwartz avea deja peste 30 de magazine Lidl. Compania lui își are sediul și acum în orașul Neckarsulm din Baden-Wurttemberg.
Dieter Schwarz, care este căsătorit cu Franziska și are doi copii. locuiește în orașul unde s-a născut, Heilbronn, și este un om foarte timid, refuzând astfel orice interviu despre el sau familia sa.