Cele mai păguboase mașini din lume. Ce autovehicule nu sunt deloc fiabile, surprize mari pe listă

de: Ștefan R. Apostol
02 09. 2022

Există multe, multe concurente oribile pentru titlul de cea mai proastă mașină construită vreodată. Sunt atât de multe încât nu este ușor să o alegi pe cea mai proastă. Mașinile au evoluat mult de-a lungul anilor. Asta face ca o mașină proastă, după standardele moderne, să nu fie neapărat atât de groaznică. Cu toate astea, cumva acest lucru face ca situația să fie și mai rea. Mai ales atunci când producătorii ratează ținta în zilele noastre. În aceeași ordine de idei, există mașini de odinioară care puteau părea bune la momentul respectiv. Dar dacă ne uităm acum în urmă, este mai ușor să vedem cât de proaste erau cu adevărat unele dintre ele. Există, bineînțeles, unele modele care au fost îngrozitoare de la bun început, oferindu-le producătorilor lor o reputație care ar putea să le atârne asupra lor timp de zeci de ani. Așa că, hai să vedem care sunt cele mai păguboase mașini din lume. Vom vedea și ce autovehicule nu sunt deloc fiabile, iar surprizele sunt mari pe lista noastră.

Nesigure, urâte și greu de condus! Care sunt cele mai păguboase mașini din lume?

În zilele noastre, producătorii de automobile cheltuiesc milioane de euro pentru cercetarea și dezvoltarea vehiculelor. Așa că ai crede că este imposibil să produci o mașină proastă.

Mecanismul este unul aproape simplu. Grupurile de reflecție le spun firmelor ce își doresc cumpărătorii. Întâlnirile regulate de planificare ajută la asigurarea faptului că fiecare departament trage în direcția corectă.

Asta implică de la motoare și șasiuri la design și marketing. Odată ce o nouă mașină este în curs de dezvoltare, aceasta va fi comparată cu principalii rivali.

Astfel producătorul se asigură că poate egala, sau depăși, ceea ce se vinde deja. Cu toate aceste lucruri, un producător de automobile se va împiedica într-adevăr destul de rău dacă reușește să producă un eșec total.

Dar nu a fost întotdeauna așa. În trecut, se părea că unii producători au avut o abordare diferită. Așa lansau un nou model. Unele mașini au avut, probabil, un feedback bun atunci când au fost lansate ca și concept.

Dar modelul final de producție a fost atât extrem prost executat. Efectele, a distrus bunăvoința oricărui cumpărător de mașini care ar fi putut fi tentat să îl cumpere.

Principalele candidate la „cea mai proastă mașină

Apoi, avem modelele cu emblemă. Unele dintre acestea încearcă să adauge lustruirea unui design deja îmbătrânit. Aduc îmbunătățiri pe jumătate pregătite, iar acestea tind să fie principalele candidate la „cea mai proastă mașină”.

La fel și eforturile în care un producător ia pur și simplu roadele muncii unei alte firme și le aplică diferite embleme. Rezultatul final este adesea sub așteptări.

În cele din urmă, există mașini care sunt rezultatul unor parteneriate nebunești între producători. Genul acesta de colaborări, probabil, au părut o idee bună la momentul respectiv, dar care, în mod clar, nu au fost.

Pe lângă asta, mai sunt și anii ’70. Pe atunci, industria auto era norocoasă dacă reușea să obțină o săptămână întreagă de lucru. Era perioada în care, cel puțin în Europa, angajații proestau permanent.

În Anglia, de pildă, se opreau în mod regulat la porțile fabricii pentru a organiza o pichetare și a intra în grevă. În cele din urmă, calitatea mașinilor era atât de slabă, încât te face să te întrebi de ce se mai deranja cineva să vină la muncă.

Cele mai rele dintre cele mai rele Ce autovehicule nu sunt deloc fiabile, surprize mari pe listă

Luând în considerare toate aceste categorii de cele mai proaste mașini, am ales câteva minuni din ultimii ani.

Vauxhall Mokka X (2016-2019)

Grad de fiabilitate: 87.3%

Un procent îngrijorător de 44% dintre Mokka X au dezvoltat o defecțiune. Cel mai frecvent fie la sistemul de aer condiționat, fie la sistemul de navigație prin satelit. Optzeci la sută dintre mașini au putut fi în continuare conduse.

Cu toate astea, a fost nevoie de mai mult de o săptămână pentru a repara cele 20% care s-au defectat. În plus, doar 60% dintre lucrări au fost efectuate gratuit, majoritatea proprietarilor rămânând cu facturi mari. Alți 10% dintre proprietari au fost facturați cu sume cuprinse ceva mai mici.

Nissan Qashqai diesel (2014-2020)

Evaluarea fiabilității: 86.6%

Generația anterioară a modelului Qashqai diesel iese cu un scor cu 4,1% mai mic decât versiunile pe benzină. Asta se datorează unei rate de defecțiuni de 38%. Cele mai multe probleme au fost rezultatul defecțiunilor bateriei. Și caroseria a fost problematică pentru mulți. Treizeci la sută dintre mașini nu au putut fi conduse din această cauză. Dar toate acestea au fost reparate în decurs de o săptămână și doar 10% dintre mașini au necesitat mai mult timp pentru a fi reparate.

Jaguar I-Pace (2018-prezent)

Evaluarea fiabilității: 86.3%

Jaguar I-Pace are cel mai mic scor de fiabilitate dintre toate mașinile electrice, cu 30% dintre mașini care au avut probleme. Cei mai mulți proprietari au întâmpinat probleme cu bateria de 12 volți.

Au avut probleme cu sistemul de navigație prin satelit. Inclusiv la instalația electrică fără motor au fost probleme. Alte 45% dintre defecțiuni au fost suficient de grave pentru a provoca o defecțiune. A necesitat mai mult de o săptămână pentru a fi reparate.

În mod șocant, 75% dintre toate I-Pace-urile defecte au avut nevoie de mai mult de o săptămână pentru a fi reparate. Datele reprezintă un mare inconvenient pentru proprietari. Este un noroc că fiecare problemă a fost reparată în garanție. În acest context, facturile ar fi adăugat o sumă mare la prejudiciu.

Audi A6 (2018-prezent)

Evaluarea fiabilității: 85.3%

Patruzeci și șapte la sută dintre mașinile Audi A6 au mers prost. Îîn mare parte datorită problemelor legate de sistemele electrice. Atât legate de motor, cât și de altele, și de caroserie. Motorul și sistemul de navigație prin satelit au fost, de asemenea, zone comune de îngrijorare.

Doar 4% dintre mașini au devenit imposibil de condus din cauza defecțiunilor lor, dar 37% dintre mașini au suferit defecțiuni grave care au necesitat mai mult de o săptămână pentru a fi reparate. Cele mai multe reparații au fost acoperite de garanție, dar 7% dintre proprietari s-au ales cu o factură extrem de mare.

Mercedes A-Class (2018-prezent)

Evaluarea fiabilității: 84.8%

Cândva era una dintre mașinile de familie cu cele mai bune scoruri din 2020. Ratingul Mercedes A-Class s-a deteriorat semnificativ odată cu introducerea unui nou model. Versiunea actuală este cea mai puțin fiabilă mașină de familie din acest an, cu 31% de defecțiuni.

Cele mai multe dintre mașinile afectate au întâmpinat probleme legate de defecțiuni ale instalațiilor electrice care nu sunt legate de motor. Garnitura interioară și aerul condiționat au fost, de asemenea, citate ca fiind problematice, ceea ce este dezamăgitor din partea unei mărci premium.

Nici service-ul nu a fost grozav. Aproximativ 36% dintre proprietari au fost nevoiți să aștepte mai mult de o săptămână pentru reparații.

Range Rover Sport diesel (2013-prezent)

Grad de fiabilitate: 83.5%

Range Rover Sport figurează și în acest an pe această listă, deși scorul său este cu 9,3% mai bun decât data trecută. Rata de defecțiuni a fost destul de consistentă, de 39%, cu 1% mai puțin decât anul trecut. Motorul și instalația electrică din afara motorului au fost din nou domenii cu probleme, la care s-au adăugat problemele legate de sistemul de navigație prin satelit.

Nici service-ul nu a fost grozav. Reparațiile au durat mai mult de o săptămână în 40% din cazuri și doar 87% dintre mașini au fost reparate gratuit

Alfa Romeo Giulia (2016-prezent)

Evaluarea fiabilității: 83.1%

Douăzeci și șase la sută dintre Alfa Romeo Giulia au avut probleme, cu un număr îngrijorător de defecțiuni ale motorului. Au fost probleme și la frâne, probleme electrice altele decât cele ale motorului.

Și acestea au fost defecțiuni grave. Un procent de 45% au necesitat mai mult de o săptămână pentru a fi reparate, iar 28% au provocat defecțiuni totale. În mod șocant, având în vedere că multe dintre mașini ar fi fost încă acoperite de garanția producătorului auto, doar 56% dintre mașini au fost reparate gratuit, iar 22% dintre proprietari au avut de plătit facturi  mari.

Audi A6 (2011-2018)

Evaluarea fiabilității: 82.1%

Generația anterioară a modelului A6 nu îmbătrânește bine și este cea mai puțin fiabilă mașină de lux. Patruzeci la sută dintre acestea au avut probleme și, în timp ce jumătate au fost reparate în aceeași zi, 10% au avut nevoie de mai mult de o săptămână pentru a fi remediate. Doar 60% dintre lucrări au fost plătite, lăsând 20% dintre proprietari cu facturi relativ peste medie.

Audi Q5 diesel (2008-2017)

Grad de fiabilitate: 76.7%

Patruzeci și patru la sută dintre Q5-urile diesel au avut probleme, comparativ cu doar douăzeci și șapte la sută dintre exemplarele pe benzină. Problemele legate de suspensie au fost înspăimântător de frecvente, dar problemele legate de aer condiționat și de instalația electric. Aatât legate de motor, cât și de alte aspecte, au fost numeroase.

Chiar dacă majoritatea mașinilor ar fi ieșit din garanție, 75% dintre reparații au fost acoperite de Audi, dar unii proprietari au cheltuit până la câteva mii de euro pentru lucrări de remediere.

Concluzie

După cum ați putut observa, este vorba de mașini produse în ultimii 10-15 ani, dar cu toate astea sunt cele mai păguboase mașini din lume! Așa că, atunci când vrei să îți cumperi o mașină, ia în calcul toate aceste aspecte. Așa scapi de cheltuielile în plus, în funcție de ce defecțiuni apar pe parcurs, iar facturile nu sunt deloc mici.